جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «حسن و قبح در اندیشه شهید صدر» نوشته محمد علی اسماعیلی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «حسن و قبح در اندیشه شهید صدر» نوشته محمد علی اسماعیلی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۴۸۸ صفحه منتشر شد.

آیت الله شهید سید محمد باقر صدر(۱۳۱۳ ، ۱۳۵۹ ش) در شمار اندک اندیشورانی است که ضمن «جامعیت و گستردگی»، «اصالت و عمق»، «نظام مندی و انسجام»، «ثمره یابی و نگرش عینی» و «به روز بودن و عصری زیستن» توانسته نوآوری های بسیاری در حوزه های مختلف دانش اسلامی رقم بزند که زوایای مسئله کلامی «حسن و قبح» نمونه‌ای از آنهاست.

نوشتار حاضر می کوشد اندیشه‌های ایشان را در چهار روزه «معنا شناسی»، «هستی شناسی»، «معرفت شناسی» و «منطق شناسی حسن و قبح» جمع‌آوری، تنظیم، تحلیل و تقریر کند و در پایان با بهره‌گیری از میراث کلامی و فلسفی پیشینیان، مورد ارزیابی قرار دهد.

کتاب «حسن و قبح در اندیشه شهید صدر» در شش فصل تهیه و نگاشته شده است؛ نویسنده این کتاب در فصل نخست کلیاتی همچون «مؤلفه های مسأله حسن و قبح»، «پیشینه مسأله حسن و قبح» و «حسن و قبح در اندیشه شهید صدر» و در فصل دوم «معناشناسی حسن و قبح» را از طریق بررسی «رابطه حسن و قبح با مصلحت و مفسده»، «رابطه حسن و قبح با استحقاق مدح و ذم»، «رابطه حسن و قبح با میل و غریزه»، «رابطه حسن و قبح با استحقاق قواب و عقاب»، «تفسیر صحیح حسن و قبح در اندیشه شهید صدر» و «حسن و قبح، مفهوم ماهوی، منطقی یا مفهوم فلسفی» مورد تبیین قرار داده است.

نگارنده این کتاب در فصل سوم «هستی شناسی حسن و قبح»، در فصل چهارم «معرفت شناسی حسن و قبح»، در فصل پنجم «منطق شناسی حسن و قبح» و در فصل ششم «کاربرد شناسی حسن و قبح» را مورد تبیین و بررسی قرار می دهد.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha