شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه /حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: همه مسلمانان به ویژه شیعیان باید برای پاک کردن غبار مظلومیت از چهره غدیر تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در آیین رونمایی از پوستر کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر، اظهار کرد: عید غدیر خم در اسلام جایگاه ویژه ای دارد؛ این عید به عنوان عید الله اکبر نامگذاری شده و بر اساس مستندات تاریخی یکی از مهم ترین وقایع تاریخ صدر اسلام شمرده می شود، به طوری که از این روز، به عنوان روز اکمال دین و اتمام نعمت یاد می شود.

وی افزود: اما متأسفانه آنچنان که باید، در طول سالیان گذشته به اهمیت و جایگاه این عید پرداخت نشده است. اما امروز نیز همه ما مسلمانان به ویژه شیعیان برای پاک کردن غبار مظلومیت از چهره غدیر تلاش کنیم و واقعه غدیر را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه از شعر می توان به عنوان یکی از بهترین راه های تببین، ترویج و تبلیغ غدیر خم استفاده کرد، تصریح کرد: در سال های آغازین ظهور اسلام، ادبیات جایگاه ویژه ای در نزد اسلام داشته و شاعران اشعار بسیاری را برای تبلیغ و توجه به دین سروده اند. که موضوع ولایت و واقعه غدیر یکی از مهم ترین موضوعات اشعار شاعران آن دوران بوده است.

وی با بیان اینکه ادبیات آذربایجان بعد از ظهور اسلام رشد چشمگیری داشته است، از اعضای شورای سیاست گذاری و هئیت علمی کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر قدردانی کرد و گفت: بنده برگزاری این کنگره را به فال نیک گرفته و به تمامی اعضای شورای سیاست گذاری آفرین می گویم و إن‌شاءالله همه مسلمانان از برکات روز غدیر بهره مند شوند.

غبار مظلومیت از چهره غدیر بزداییم

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha