پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تواصی

حوزه/ امام جمعه رامیان گفت: اگر حماسه عاشورا اتفاق افتاد یا خلافت از حضرت علی(علیه السلام) گرفته شد، به دلیل عدم تواصی زنجیره امامت بود؛ لذا برای احیای جامعه امامت، دینی و قرآنی باید زنجیره تواصی به عنوان الگوی اجتماعی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی فرد، امام جمعه رامیان، در نشستی که با محوریت «نقش تواصی به حق و صبر در حکومت اسلامی» به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: تواصی به معنای سفارش طرفینی به یک ارزش است که در جامعه نمود داشته باشد.

وی با اشاره به آیه ۲۰۰ سوره آل‌عمران «یا ایها الذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوا الله لعلکم تفلحون»، تشریح کرد: منظور از صبر در این آیه، صبر در مقابل ناگواری‌های شخصی، اجتماعی و هوس‌ها است.

امام جمعه رامیان ادامه داد: کلمه «رابطوا» به معنای حفظ مرزهای جغرافیایی است، اما مرزهای اعتقادی و فکری را نیز شامل می‌شود؛ لذا مبلغان به گونه‌ای دروس حوزوی را فراگیرند که اعتقاد فکری مردم را تقویت کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌فرد با استناد به آیات سوره عصر «و العصر، ان الانسان لفی خسر، الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر»، زنجیره سفارش به حق و صبر را از فرائض مهم اجتماعی دانست و افزود: اگر زنجیره توصیه به حق و صبر گسسته شود، خسران را به دنبال دارد؛ بنابراین برای پیروزی و فلاح جامعه اسلامی، ایمان، عمل صالح و سفارش به حق و صبر لازم است.

وی در ادامه به بحث پیرامون تواصی در زنجیره امامت پرداخت و بیان کرد: اگر حماسه عاشورا اتفاق افتاد یا خلافت از حضرت علی(ع) گرفته شد، به دلیل عدم تواصی زنجیره امامت بود؛ لذا برای احیای جامعه امامت، دینی و قرآنی باید زنجیره تواصی به عنوان الگوی اجتماعی قرار گیرد.

این مبلغ حوزه، با اشاره به توطئه‌های دشمنان، تشریح کرد: دشمنان می‌دانند اگر ایمان، عمل صالح و زنجیره سفارش به حق و صبر از افراد جامعه گرفته شود، در افکار و عقاید آنان نفوذ می‌کنند؛ بر این اساس، جنگ فرهنگی و نرم علیه مسلمانان به راه می‌­اندازند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌فرد در پاسخ به این سؤال که سفارش و توصیه چگونه باشد که زنجیره گسسته نشود، بیان کرد: برای تحقق حکومت اسلامی باید افراد جامعه تواصی به حق و صبر داشته و در این مسیر استقامت ورزند؛ زیرا حفظ زنجیره به نفع مؤمنین خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه شبکه امامت، دین و قرآن از ما می‌طلبد، حفظ زنجیره تواصی است؛ لذا مبلغان برای توصیه به حق و صبر برنامه‌ریزی داشته و به الگوی رفتاری در جامعه تبدیل شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha