پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابراهیم حمیدی

حوزه/ رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان این‌که یکی از مسئولیت‌های قوه قضاییه توسعه خدمات قضایی است، گفت: این مهم نیز در سند قوه قضاییه و هم در اسناد بالا دستی به آن پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی، در جلسه شورای قضایی استان که به منظور تجلیل از قضات نمونه خراسان‌جنوبی در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که خدمات قوه قضائیه بسیار گسترده و فراگیر است.

وی با بیان این‌که از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری در انتصابات‌شان در قوه قضاییه بعد از انقلاب اسلامی تاکید بر قدردانی ویژه از خدمتگزاران به مردم در این سازمان است، تصریح کرد: ایشان بارها فرموده‌اند که "از قضات خدمتگزار مومن در قوه قضائیه تقدیر کنید و آن‌ها را تبدیل به چهره نمائید".

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که قضات خراسان‌جنوبی، قضاتی سالم، پرتلاش و به دنبال اجرای کامل عدالت هستند، خاطرنشان کرد: در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری، امشب مراسم تجلیل از قضات نمونه خراسان‌جنوبی برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با بیان این مطلب که دادسرا و دادگاه عالی انتظامی قضات نهاد نظارتی قوه قضائیه ایران بر رفتار و عملکرد قضات است، عنوان کرد: خوشبختانه طی دو ساله اخیر حتی یک پرونده گزارش تخلفات برای قضاوت خراسان‌جنوبی در این زمینه تشکیل نشده و این مهم مبین تلاش مضاعف و زحمات شبانه‌روزی این عزیزان است.

وی با بیان این‌که یکی از مسئولیت‌های قوه قضاییه توسعه خدمات قضایی است، بیان کرد: این مهم هم در سند قوه قضاییه و هم در اسناد بالا دستی به آن پرداخت شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی ادامه داد: منظور از توسعه خدمات قضایی آن است که طوری برنامه‌ریزی کنیم که مردم در راستای رسیدن به عدالت و احقاق حق خود کمترین هزینه را پرداخت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اذعان داشت: یکی از افتخارات مهم در خراسان‌جنوبی آن است که نه تنها در داخل کشور بلکه ارتباطات آنلاین متعددی را با کشورهای دیگر و در قاره‌های دیگر از جمله آسیای میانه و آسیای شرقی داشته‌ایم و به پرونده‌های مختلف قضایی رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: خراسان‌جنوبی تنها استان کشور است که برخی از دادگاه‌های آن به شکل ۱۰۰ درصد الکترونیکی برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تاکید بر این‌که ما به سرعت به سمت و سوی قوه قضاییه هوشمند در حال حرکت هستیم، گفت: هدف نهایی از بهره‌مندی از این سامانه‌ها دقت و سرعت در روند رسیدگی به پرونده‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی از افتتاح دادگاه عمومی بخش سده در هفته قوه قضائیه سال جاری در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: افتتاح یک دادگاه عمومی دیگر در یکی از بخش‌های استان (قهستان) را نیز تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی کردیم.

وی تاکید کرد: انتظارمان آن است که با این اقدامات توسعه‌ای که انجام می‌دهیم شاهد رضایت‌مندی بیشتر مردم باشیم و همچنین در قوه قضاییه هم بتوانیم در راستای تحقق عدالت، احقاق حق مردم و ایجاد فرهنگ صلح و سازش بهتر انجام وظیفه کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به راه‌اندازی حوزه قضایی الکترونیکی برای نخستین‌ بار در کشور در استان، تبیین کرد: تعداد ۲۷ هزار پرونده در سال ۹۹ تشکیل شده که ۳۸ درصد از کل پرونده‌های وارده است و درواقع خراسان‌جنوبی یک استان پیش‌رو در این زمینه است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن اشاره به این‌که به منظور جلوگیری از تردد و حضور مراجعین به دادگستری دادگاه آنلاین در سال ۹۹ فعال شده، بیان کرد: در سال گذشته، ۲۴ هزار ۹۹۰ فقره پرونده و در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نیز تعداد هشت هزار ۷۰۰ مورد تشکیل شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۴۶ درصدی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

لازم به ذکر است که در پایان این جلسه از ۱۷ قاضی نمونه خراسان جنوبی و همچنین دو خانواده شهید دادگستری استان،تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضامحسن زاده IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    حاج آقای حمیدی فردی صادق دلسوزمردم وفداکارووفاداردرون قوه هستند همه ازای شان خاطره خوشی دارند