یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/دومین نشست مدیران میانی حوزه

حوزه/ مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در سخنان خود، اقدام و عمل را رویکرد مورد توجه جدی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه دانست و افزود: تلاش داریم تا بر اساس برنامه پنج ساله حوزه، بحث خروجی فعالیت‌ها را عملیاتی‌تر از پیش ترسیم نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رضایی در سومین نشست مدیران میانی واحدهای ستادی حوزه، آشنایی با فضای کاری دفتر برنامه ریزی را از مهمترین اهداف برگزاری این جلسه عنوان کرد و ضمن اشاره به فعال سازی بیش از پیش مجموعه‌های ستادی برای شکل دهی به همکاری های گسترده میدانی، تصریح کرد: بر اساس دستور مدیرحوزه های علمیه، دفتربرنامه‌ریزی و نظارت  موظف به پشتیبانی و حمایت حداکثری از همه واحدهای صفی ستادی برمحور برنامه۵ساله می باشد.

مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود، اقدام و عمل را رویکرد مورد توجه جدی  مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه دانست و افزود:  تلاش داریم تا بر اساس برنامه پنج ساله حوزه، بحث خروجی فعالیت‌ها را عملیاتی‌تر از پیش ترسیم نماییم.

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: تسلط بر برنامه پنج ساله و طرح آمایش حوزه های علمیه یکی از الزامات موفقیت در عرصه مدیریت‌های راهبردی است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه ضمن تاکید بر  ابلاغ آزمایشی  برنامه پنج ساله حوزه به مجموعه های صفی و ستادی، خاطرنشان کرد: بحمدالله برش برنامه پنج ساله مدیریت های استانی نیز با همکاری مدیریت های استانی تدوین و تا کنون برنامه پنج ساله ۲۴ مدیریت استانی نیز ابلاغ گردیده است و استانهای باقی مانده نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی شناخت دقیق منظومه فکری حاکم بر حوزه، ناظر بر کار ویژه های روحانیت را بسیار مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: انتظار می رود تا مدیران میانی، اسناد بالادستی حوزه  را بیش از پیش مورد توجه قرار داده و ناظر به برنامه پنج ساله و حیطه وظایف، نکات مهم مدیریتی را برای اتقان برنامه‌ریزی‌ها منعکس نمایند.

حجت الاسلام رضایی احصاء منظومه جامع مدیریتی به منظور رفع آسیب‌های احتمالی برنامه پنج ساله را در گرو تقویت همکاری مدیران میانی با مدیریت برنامه ریزی راهبردی، بودجه و نظارت حوزه  توصیف نمود و خاطرنشان کرد: نگاه جامع منظومه ای نسبت به کل حوزه و پرهیز از رویکردهای صرفا اداری برای بالا بردن گزارش‌های سطحی مجموعه، در موفقیت کلان حوزه نسبت به رسالت راهبردی بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان این که مسئله آمار و اطلاعات و  نیز تحلیل و آنالیز آمارها به صورت تخصصی در اختیار مدیران حوزه های علمیه قرار گرفته است، یادآور شد: در مسئله پیوست آماری ارتباط تنگاتنگ مدیران با مرکز آمار بسیار مهم بوده و مدیران باید مجموعه خود را ناظر به مسئله رتبه بندی بررسی و در عین توجه به سالنامه‌های آماری، اهتمام بیشتری نسبت به بهره‌گیری از دانش‌های سازمانی  آماری داشته باشند.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که در حوزه ساختار و سازمان نفرات با مشکل فرایندها مواجه هستیم، یادآور شد: انتظار می‌رود مدیران ضمن دوری از شکل دهی به ساختارهای متورم و ناکارآمد و پرهیز از قوانین تکراری و گاه متضاد؛ قوانین و آئین نامه‌های مصوب شورای تخصصی مجموعه‌ها را برای ثبت به دفتر برنامه‌ریزی منعکس نمایند.  

مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه با بیان این که نیاز است  قوانین مدیریتی حوزه های علمیه به نفع حوزه و طلاب بازنگری شوند.

حجت الاسلام رضایی ضمن تاکید بر اهمیت بانک ایده‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان و اندیشکده‌های تخصصی، تصریح کرد: تاکنون ناظر به رسالت حوزه های علمیه، نزدیک به ۴۰۰ طرح در سامانه ایده‌ها ثبت شده است. وروند ثبت طرح و ایده ها همچنان ادامه دارد.
گفتنی است؛ در بخش پایانی این هم اندیشی مدیران میانی واحدهای ستادی حوزه های علمیه نظرات، دیدگاه‌ها و انتظارات خود را ناظر به فعالیت دفتر برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه مطرح نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha