شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم

حوزه/ دکتر محمد حیدری گفت: ناباروری یک ناتوانی است؛ ما می بایست به افراد نابارور همچون سایر افراد ناتوان کمک کنیم؛ در تمام کشورها به طور میانگین در حدود ۱۵ درصد زوج ها به این ناتوانی مبتلا هستند و قطعاً مدیران جوامع می بایست برای حل آن برنامه ریزی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر محمد حیدری در آیین امضای تفاهم نامه برنامه تحول جوانی جمعیت استان قم بین بنیاد ۱۵ خردادِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری قم گفت: قطعاً در حل مسئله جمعیت ابزارهای تشویقی بویژه از نوع مادی می تواند جوابگو باشد؛ اما این ابزار که لازم است، کافی نمی باشد.

وی افزود: نباید همه برنامه ها را مبتنی بر ابزارهای مادی تشویقی متمرکز نماییم و به مسائل دیگر نیز همتراز مسائل مادی توجه داشته باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم خاطرنشان کرد: موفق ترین کشورها آن هایی بوده اند که روی مباحث مختلفی همچون مهاجرت، آب آشامیدنی، اشتغال و غیره به صورت ترکیبی برنامه ریزی می نمایند.

وی گفت: در جهاد دانشگاهی گروه های فعالی هستند که روی مسئله جمعیت فعالیت داشته اند.

حیدری با اشاره به ناباروری که یکی از موانع افزایش جمعیت است بیان داشت: ناباروری یک ناتوانی است؛ ما می بایست به افراد نابارور همچون سایر افراد ناتوان کمک کنیم؛ در تمام کشورها به طور میانگین در حدود ۱۵ درصد زوج ها به این ناتوانی مبتلا هستند و قطعاً مدیران جوامع می بایست برای حل آن برنامه ریزی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha