شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با بیان اینکه ارائه آمار غیر واقعی از سوی ادارات را گناه بزرگی برشمرد و گفت: اگر آمار و گزارشات غیر واقعی اعلام شود در واقع فریب برنامه ریزان کشور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، عصر امروز در جلسه شورای قرآن و عترت استان فارس که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با بیان اینکه شورای قرآن وعترت باید گزارش ها را جمع آوری کند، اظهار کرد: البته باید آنچه که واقعیت دارد را گزارش دهیم.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر در شورای هماهنگی، ستاد عتبات یا جاهای دیگر کاری که دارد انجام می شود را گزارش دهند، اگر غیر واقعی چیزی گزارش شد باید گناه آن را بر گردن بگیرند؛ چراکه در مرحله نخست مسئولان فرهنگی استان و پس از آن مسئولان فرهنگی کشوری فریب می خورند و این بدترین کاری است که فردی می تواند انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: اگر آمار و گزارشات غیر واقعی اعلام شود در واقع فریب برنامه ریزان کشور امام زمان(عج) است، ارائه گزارش غیر واقعی را در غیر برنامه های دینی و مذهبی شاهد بوده ایم که امیدواریم که دیگر اینچنین نشود.

وی همچنین در خصوص برگزاری برنامه های دهه ولایت خاطرنشان کرد: اینکه بنیاد غدیر استان فارس در صدد برگزاری بیش از ۸۰۰ برنامه بوده کار مطلوبی است که امیدواریم به خوبی اجرا شود.

امام جمعه شیراز افزود: برگزاری کارها باید کیفی صورت گیرد اما چه خوب است که کارهای با کیفیت نیز تکثیر هم شود، اطعام ۱۱۰ هزار نفر در روز عید غدیر از جمعیت ۵ میلیونی استان فارس یعنی از هر ۵۰ نفر یک نفر در شادی شریک شده است، از این رو باید زمینه انجام کار بسیار است اگر بخواهیم به یک دهم برسیم باید تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه کار نباید منوط به تشکیلات باشد، گفت: کار تشکیلات، ساماندهی فعالیت های جهادی است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در پایان در خصوص مسائل قرآنی نیز بیان کرد: روخوانی قرآن را باید در استان فارس افزایش دهیم، همچنین حرم مطهر احمد بن موسی(ع) در خصوص قرآن کریم یک کار بسیار مطلوبی را انجام داده که راه اندازی انجمن کاتبان وحی است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha