جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای شورای سیاستگذاری یکصدمین سالگشت احیا حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: انجام ۳۶۰۰ ارزیابی اجمالی و ۶۰۰ ارزیابی تفصیلی در یک پروسه سه ماهه و برگزاری ۱۲۰ جلسه داوری از فعالیت های دبیرخانه کتاب سال حوزه در سال گذشته بود که با همکاری ۲۷۲ نفر از افراد مختلف صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی،‌امروز در نشست شورای سیاست گذاری همایش کتاب سال حوزه که با حضور مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: در سال گذشته علی رغم وجود مشکلات ناشی از کرونا و کم شدن انگیزه ها بیست و دومین دوره کتاب سال حوزه را برگزار نمودیم؛ ۷۱۸ کتاب در دوره بیست و یکم و ۶۶۶ کتاب در دوره بیست و دوم داشتیم.

وی افزود: متأسفانه به خاطر شرایط کرونایی ۷ درصد کاهش در بخش کتاب و ۵۵ درصد کاهش در بخش پایان نامه ها را در سال گذشته تجربه کردیم.

دبیر سابق همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵ اثر برگزیده و ۱۷ اثر شایسته تقدیر و ۲۵ اثر شایسته تحسین بود؛ دو ناشر برگزیده و دو ناشر شایسته تقدیر را هم در بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه داشتیم.

وی گفت: انجام ۳۶۰۰ ارزیابی اجمالی و ۶۰۰ ارزیابی تفصیلی در یک پروسه سه ماهه و برگزاری ۱۲۰ جلسه داوری از فعالیت های دبیرخانه کتاب سال حوزه در سال گذشته بود که با همکاری ۲۷۲ نفر از افراد مختلف صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی تصریح کرد: در حال حاضر ۸۴ نشریه علمی پژوهشی داریم؛ ۳۸ نشریه علمی ترویجی هم در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در سال گذشته ۱۲۹ مقاله علمی پژوهشی به دست ما رسید.

معاون پژوهش حوزه بیان داشت: مراسم اختتامیه همایش کتاب سال حوزه با حضور ۱۲۱۰۰ نفر به صورت آنلاین برگزار شد و طی آن از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

وی گفت: سیاست گذاران حوزه های علمیه می بایست بدانند که دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه مانند یک مرکز رصد است و بهترین آثار تولید شده در طول سال را جمع آوری و بر اساس شاخص های مختلف مورد ارزیابی قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در پایان اظهار کرد: در گروه های مختلف تشکیل شده در دبیرخانه این همایش بهترین اساتید رشته های مربوطه حضور دارند.

خاطرنشان می شود: در پایان این نشست، حجت الاسلام والمسلمین جزایری به عنوان دبیر جدید همایش کتاب سال حوزه معرفی شد و از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha