شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیرکل دادگستری استان

حوزه/ رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، اجرای قوانین و مقررات را منوط به رعایت احترام به مردم و حفظ کرامت انسانی آنها دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، احمدرضا بهرامی، امروز در آئین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری شهرستان کوهرنگ اظهار کرد: علیرغم آنکه دادگستری محل مراجعات مردم به هنگام مشکلات و گرفتاریهاست اما پرسنل قضایی و اداری این مجموعه با تمام توان و به صورت شبانه روزی برای رسیدگی به مشکلات مردم تلاش می کنند.

وی با تقدیر از زحمات قضات و کارمندان دستگاه قضایی استان خدمتگزاری به مردم را یکی از توفیقات بزرگ از منظر قرآن کریم دانست و گفت: رمز موفقیت در خدمتگزاری به مردم همکاری و تعامل است و همه مسئولان خدمتگزاران باید برای پیشبرد سریعتر امور و اجرای دقیق برنامه ها به صورت مستمر و مداوم با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر اینکه ایجاد رشد و توسعه در جامعه مستلزم اجرای صحیح و دقیق قوانین و مقررات ورای عرف و رسومات قومی و قبیله ایست، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی از نقاط سنتهای اشتباه موجب می شود تا اجرای قانون به حاشیه رانده شده و مردم دچار ضرر و زیان های فراوانی شوند که حل این موضوع تنها با فرهنگ سازی و استفاده از پتانسیل‌های مردمی همچون شوراهای حل اختلاف و ریش سفیدان و معتمدان محلی امکان پذیر است.

وی  در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های بالقوه شهرستان کوهرنگ اشاره و اظهار داشت: با وجود کوهستانی بودن و فاصله نسبتا زیاد این شهرستان تا مرکز استان، حضور مردمی ساده دل و نیک اندیش در شهرستان کوهرنگ نقطه عطفی برای مسئولان این منطقه است تا با یاری همین مردم برای خدمتگزاری صادقانه و پیشبرد اهداف عالیه نظام گام بردارند.

بهرامی یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در صلح و آرامش میان مردم را تعامل مسئولان قضایی با شوراهای حل اختلاف و نظارت بر آنها عنوان کرد و متذکر شد: با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم قوه قضائیه جهت برقراری صلح و آشتی میان مردم این تلاشها نباید بگونه ای باشد که برای مجرم و خطاکاران آرامش خاطری را فراهم کند که به خیال تلاش اعضاء شوراهای حل اختلاف برای کسب رضایت، به اعمال مجرمانه خود بپردازند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان از مردم فهیم و ولایتمدار شهرستان کوهرنگ خواست تا مسئولان قضایی شهرستان را برای اجرای عدالت و خدمتگزاری بیشتر یاری بخشند.

لازم به ذکر است در آئین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری شهرستان فارسان، مهرداد خدابخشی به عنوان رئیس جدید این دادگستری منصوب و از زحمات و تلاشهای رحمان مومنی تجلیل شد.

اجرای قانون باید همراه با حفظ کرامت انسانی شهروندان باشد

اجرای قانون باید همراه با حفظ کرامت انسانی شهروندان باشد

انتهای پیام./ 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha