جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید حسن مرتضوی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: مدیریت حوزه علمیه خراسان نظرش بر این است که در حوزه های شهرستانها باید امتحان خارج فقه گرفته شود و تقویت حوزه های علمیه مراکز استانها در اولویت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن مرتضوی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  اظهار کرد: بعد از حکم مقام معظم رهبری در انتصاب شورای عالی حوزه علمیه خراسان، هماهنگی تنگاتنگی بین اساتید، طلاب، شورای عالی و مدیریت حوزه بیش از پیش برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه وحدت در حوزه بیش از پیش ایجاد شده، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمشان فرمودند که حوزه تحولی و پژوهشی باشد، حوزه علمیه خراسان به این سو در حال حرکت است به طوری که کارهای علمی زیادی انجام شده و کتاب های زیادی تحلیف و به چاپ رسیده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اینکه نظر مدیر محترم حوزه علمیه خراسان تقویت حوزه های علمیه مراکز استان ها است، افزود: ۱۵ روز است که امتحانات درس خارج از فقه در مشهد درحال برگزاری است که از ۱۸۰۰ طلبه در سطح خارج از فقه با ۳۵ استاد در صبح و بعد از ظهر امتحان گرفته می شود، اما مدیریت حوزه علمیه خراسان نظرش بر این است که در حوزه های شهرستانها نیز امتحان خارج از فقه گرفته شود که امروز ۸ نفر از اساتید حوزه علمیه خراسان به بیرجند آمده تا امتحان درس خارج را در بیرجند برگزار نمایند.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه بیرجند حوزه متقنی در تمامی سطوح باشد، تاکید کرد: اگر اساتید بتوانند دروس خارج فقه و اصول را در همین بیرجند تدریس کنند خیلی مسمر ثمرتر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی در این دیدار از امام جمعه فقید شهر مشهد حضرت آیت الله سید مهدی عبادی که منش ایشان همیشه در خاطره ها است و علمای مشهد همیشه قدردان زحماتشان هستند، یاد کرد.

انتهای پیام/11

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha