شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قطبی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه گاهی خلاقیت و نوآوری برای تثبیت ارزش‌های فرهنگی و گاهی شامل نوآوری اجتماعی است، گفت: نوآوری اجتماعی، درگیر سازی بدنه اجتماعی برای رفع یک مسئله است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، صبح امروز در کارگاه تمرین و تجربه بوم کسب و کار که در خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: ‏ در حال حاضر چهار نوع نوآوری در دنیا وجود دارد و مقاله‌های علمی زیادی درباره آنها ارائه شده است.

وی نوآوری فراگیر را یکی از انواع نوآوری‌های موجود در دنیا دانست و افزود: نوآوری فراگیر به معنای توسعه بخشی ارزش‌ها در بدنه وسیع‌تری از جامعه و ایجاد فرصت برابر است که متأسفانه در کشور ما کار جدی علمی در این زمینه صورت نگرفته است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه گاهی خلاقیت و نوآوری برای تثبیت ارزش‌های فرهنگی و گاهی شامل نوآوری اجتماعی است، تاکید کرد: نوآوری اجتماعی، درگیر سازی بدنه اجتماعی برای رفع یک مسئله است که در این ارتباط هیئت‌های عزاداری و منظومه انتخابات، نمونه‌هایی از نوآوری اجتماعی هستند.

وی، نوآوری‌های فناورانه و بهره‌گیری خلاقانه از فناوری‌های نو را یکی دیگر از انواع نوآوری دانست و ابراز داشت: اینترنت به عنوان یک نوآوری فناورانه خود از چند لایه تشکیل شده است و هر کدام از این لایه‌ها روز به روز تخصصی‌تر می‌شوند، یک استارت‌آپ می‌تواند از دو یا هر چهار نوع فناوری استفاده کند، اگر فردی ایده مناسبی داشته وب خواهد آن را در قالب مدل کسب و کار درآورد، باید مراحل لازم را برای پیاده سازی مدل کسب و کار انجام دهد.

مبدأ حرکت مدل کسب و کار

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اظهار داشت: هسته مرکزی مدل کسب و کار، ارزش پیشنهادی است، در ارزش پیشنهادی هر فردی باید یک سری پرسش‌ها را پاسخ دهد، هر چه تمایل خود را به انحصار زیادتر کنید، ارزش افزوده بالاتری دارید، انحصار می‌تواند در دانش، توانایی، تیم سازی و فرایند و الگوریتم باشد، هر چه الگوریتم پیچیده و فنی‌تر باشد، به انحصار نزدیک تر می‌شوید و رقابت پذیری شدیدتری پیدا می‌کنید.

وی افزود: ‏در گام دوم باید منابع لازم برای ارائه ارزش پیشنهادی را بررسی کنید، منابع علمی، انسانی، ابزار و امکانات و منابع مالی از نمونه منابع لازم برای خلق ارزش هستند.

تفکیک موارد ضروری و غیرضروری

حجت الاسلام والمسلمین قطبی بیان داشت: ‏در گام بعدی، همکاران کلیدی مورد نیاز بررسی می‌شود که حتماً نباید از اعضای تیم ما باشند، در مرحله بعدی، فعالیت‌ها و کارهای اصلی که باید انجام شود مشخص می‌شود، مدل‌های اصلی انتخاب و محتوای اولیه تولید می‌شود، در واقع استخوان بندی پیکر کار در اینجا باید مشخص شود، هر آنچه به ذهن می‌رسد باید روی کاغذ پیاده شود و سپس موارد مهم و موارد غیر ضروری مشخص شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: در گام بعدی، ترمینال‌های اصلی و ابزار و تجهیزاتی که ارتباط ما را با مشتری برقرار می‌کند، بررسی خواهند شد؛ از این رو سعی کنید در این مرحله به سمت شبکه‌های اجتماعی نروید، در نهایت پس از بررسی کانال‌های ارتباطی به بررسی و شناسایی مشتری و مخاطب سنجی می‌پردازید.

حفظ ارتباط با مشتری و ارائه خدمات پس از فروش تضمین جریان درآمد است

وی گفت: ارائه خدمات پس از فروش و حفظ ارتباط با مشتری از جمله راه‌های کمک به نگهداری و مراجعه مجدد مشتری است، مراجعه مجدد مشتری و گرفتن خدمات، چرخه‌ای ایجاد می‌کند که حفظ این چرخه تضمین کننده جریان درآمد است.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی‏ ابراز داشت: ‏در گام بعدی، ساختار هزینه‌ها بررسی می‌شود که شامل هزینه‌های منابع انسانی، تولید محتوا، تأمین مکان و امور فنی است، در نهایت به بررسی جریان درآمد و روش تأمین منابع مالی پرداخته می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: امروزه ساده‌ترین روش‌های مرسوم کسب درآمد، فروش کالا است، در حالی که راه‌های مختلف دیگری از جمله حق عضویت، آموزش، اجاره، ارائه خدمت، برند سازی، حق امتیاز، جمع سپاری، تبلیغ، تأمین متقابل، نیاز شناسی و نیازسنجی، سنجش افکار، تداعی خاطره و خاطره انگیزی و شخصیت سازی، برای کسب درآمد وجود دارد.

در راه اندازی کسب و کار به دنبال انجام کار فرهنگی هستیم

وی بیان داشت: ما در راه اندازی کسب و کار به دنبال انجام کار فرهنگی هستیم و قصد داریم که منابع تأمین آن از نفت به دست آید و به منابع پایدار تزریق شود، در حقیقت به دنبال منابع پایدار برای کار فرهنگی هستیم اما باید دقت کنیم که واژه کسب و کار به معنای تاب‌آوری و نه سودآوری است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha