جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیانیه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان به مناسبت هفته عفاف و حجاب

حوزه/ خلیل لو گفت: همانطور که ماسک عامل پیشگیری بیماری کروناست، حجاب هم عامل پیشگیری از فساد در جامعه بوده و جلوی زنا و فحشا را می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، شهربانو خلیل لو، کارشناس مسائل فرهنگی، امروز در نشستی که به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان نقده برگزار شد، اظهار داشت: حجاب از جمله ضروریات اسلام می باشد و در جاهای مختلف قرآن به آن اشاره و در همه ادیان الهی بدان تاکید شده است.

وی با بیان این که لباس باید بدن انسان را به صورت کامل بپوشاند، گفت: آن لباسی حجاب است که همه برجستگی های بدن را بپوشاند و محرک نباشد و متاسفانه عده ای با پوشش های زننده خصوصا در ماشین ها و اتومبیل ها که به یک مسئله نادرستی تبدیل شده و رواج پیدا کرده است، به بی بند و باری دامن می زنند و لازم است متولیان امر به این مسئله رسیدگی جدی کنند و قوانینی تصویب شود که از این حرکات جلوگیری کند.

کارشناس فرهنگی بیان داشت: حجاب اثرات فردی و اجتماعی دارد و فرد محجبه دارای آرامش می باشد؛ چراکه نگاه‌های هرزه به دنبال او نیست و وقتی در خیابان یا هر جای دیگری راه می رود آرامش دارد و بانوان باید به این باور برسند که آن کسی که با پوشش نامناسب موجب به گناه افتادن دیگران شود، در گناه او شریک خواهد بود.

وی با بیان این که حجاب باعث استحکام خانواده می شود و جلوی ازهم پاشیدگی خانواده‌ها را می گیرد، تصریح کرد: اثرات اجتماعی حجاب از جمله جلوگیری از فحشا و گناه می باشد و همانطور که ماسک عامل پیشگیری بیماری کروناست، حجاب هم عامل پیشگیری از فساد در جامعه بوده و جلوی زنا و فحشا را می گیرد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha