جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: در حوزه خواهران، ۱۵ مدرسه و یک هزار و ۴۵۶ طلبه و در حوزه علمیه برادران ۱۹ مدرسه با یک هزار و ۹۳۸ طلبه در سطح استان آذربایجان شرقی مشغول تحصیل می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران حوزه علمیه خواهران و برادران استان آذربایجان شرقی که در سالن همایش مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهارداشت: در حوزه خواهران، ۱۵ مدرسه و یک هزار و ۴۵۶ طلبه در سطح استان آذربایجان شرقی مشغول تحصیل هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: در سال تحصیلی جدید، ۶۲۹ نفر داوطلب داشتیم که البته در امور آموزشی نیز، مدیریت‌های خوبی انجام گرفته به گونه‌ای که در طی دو سال اخیر، ۳ مدرسه به مدارس خواهران اضافه شده است.

وی ادامه داد: در امور فرهنگی تأسیس کانون دانش‌آموختگان و ۴ مرکز نیکوکاری رسمی برای مدیریت خواهران وجود داشت که علاوه بر این، ۳ مؤسسه قرآنی رسمی برای مدیریت خواهران نیز وجود داشت.

امام جمعه تبریز به نقش‌آفرینی فعالیت جهادی مدیریت خواهران در روزهای شیوع ویروس کرونا شاره کرده و گفت: در روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا در ارتباط با تغسیل اموات کرونایی، از خواهران شاغل در مدیریت حوزه علمیه خواهران با رغبت و علاقه خودشان استفاده کردیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم بیان کرد: در علوم پژوهشی، ۳ کارگروه در رشته‌های کلان با گرایش مهدویت، تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و اخلاق و تربیت اسلامی در سطح ۳ مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت برادران، ۱۹ مدرسه با یک هزار و ۹۳۸ طلبه در سطح استان آذربایجان شرقی مشغول تحصیل هستند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه ۶ مدرسه در حوزه برادران در تبریز مشغول به فعالیت هستند، گفت: یک هزار و ۱۶۳ طلبه در تبریز وجود دارند که حدود ۸۰۰ نفر از آنان، در سطح عالی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم گفت: ۷۷۵ نفر از طلبه‌ها در حوزه برادران در شهرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند که در سال جاری، ۲۸۹ ثبت‌نام از برادران صورت گرفته که نسبت به سال گذشته، از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: حضور طلاب و مبلغین در آرامستان‌ها و تغسیل اموات کرونایی که حتی مورد عنایت رهبر انقلاب نیز قرار گرفت، بخشی از اقدامات طلاب جهادی آذربایجان شرقی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم بیان کرد: معرفی بیش از ۳۰۰ نفر از طلاب برای آموزش‌وپرورش و سایر ارگان‌ها برای گذراندن دوره سربازی نیز انجام گرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان، به احیای مدرسه علمیه صادقیه نیز اشاره کرده و گفت: تمامی این اقدامات در سایه مدیریت هوشمندانه و علمی آیت‌الله اعرافی و مدیریت حوزه علمیه قم انجام شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha