جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانم فاطمه یوسفی

حوزه/ استاد و مشاور حوزه خواهران یزد، توجه به تفاوت‌های مرد و زن و رعایت حریم ارتباطات در فضای مجازی را همچون ارتباط واقعی، لازم و ضروری دانست و مفسده های این فضا را به دلایل ذکر شده، بیشتر و مخرّب تر عنوان نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، خانم فاطمه یوسفی، امروز در نشست مجازی مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، عفاف را ملکه نفسانی خواند که رفتارها و افعال انسان را کنترل و هدایت می نماید.

استاد و کارشناس حوزه، اظهار داشت: با وجود فطری بودن عفاف، خداوند تعالی بسیاری از رفتارهای عفیفانه را در دین اسلام، تشریع، تبیین و به آن امر نموده که از جمله این رفتارها، چگونگی برخورد با نامحرم می باشد.

یوسفی، حجاب را در لغت، ممانعت از رسیدن به چیزی عنوان نمود و با برشمردن اقسام حجاب، دلیل پوشیده بودن زنان در مقابل نامحرم را نشانه ارزش وجودی و تبلیغات سوء در این زمینه را ظلم به آنان مطرح نمود.

وی افزود: بر خلاف تصور برخی مبنی بر اصل بودن باطن، عفاف نیروی درونی است که ظهور آن در حجاب، آشکار می شود و عفاف دارای دو مقوله اجتماعی و فردی است که فرد عفیف در تنهایی هم از فکر، زبان، چشم و اعضای خود مراقبت می کند.

استاد حوزه، مسئله عفاف در فضای مجازی را به علت عدم محدودیت زمانی و مکانی، خودمحوری، عدم نظارت، کثرت اطلاعات، احساس آزادی بیان، مشخص نبودن مرز واقعیت و غیر واقعیت، بی پروایی از قضاوت دیگران و... بسیار مهم توصیف نمود و افزود: این خصوصیات، گاهی به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه منجر به بروز رفتارهای غیر عفیفانه در این فضا می‌شود.

خانم یوسفی، در پایان توجه به تفاوت‌های مرد و زن و رعایت حریم ارتباطات در فضای مجازی را همچون ارتباط واقعی، لازم و ضروری دانست و مفسده های این فضا را به دلایل ذکر شده، بیشتر و مخرّب تر عنوان نمود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha