پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسن کریمی

حوزه/ حجت الاسلام کریمی گفت: حجاب امروزه تبدیل به نماد و پرچم شده که حفظ آن لازم است و غیرت جوانان ما نمی گذارد این مسئله پایمال شود.

حجت الاسلام حسن کریمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، اظهار داشت: عفاف و حجاب یک ضرورت عقلی بوده و قبل از اینکه خداوند بخواهد ضرورت آن را به ما بگوید، عقل انسانها هم می تواند به اهمیت و لزوم این مطلب پی برد.

وی افزود: با توجه به نوع خلقت زن که دارای ویژگی ها و جاذبه های خاصی است، عقل ایجاب می کند که این جاذبه ها پوشیده شود و اگر این مهم حاصل نشود، ممکن است به جامعه آسیب برساند.

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: خاصیت انسانها این است که وقتی این نوع جاذبه ها را در خانم ها ببیند، اگر عیان باشد انسان به سمت آنها جذب می شود و نفس انسان دنبال چنین مسائلی است؛ از این رو خداوند متعال که خالق بشر است؛ موکدا از طریق انبیاء دستور داده که خانم ها حجاب خود را حفظ کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: حفظ حجاب می تواند جامعه را از بسیاری از آسیب ها مصون نگه دارد؛ اگر خدایی ناکرده بی حجابی در اجتماع شایع شود، اولین آسیبی که وارد می کند، به عفاف و حیا بوده و نهاد خانواده را در معرض خطر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: خانواده دارای نظامی الهی و بسیار دارای اهمیت است؛ نگاه های مسموم موجب می شود به لطافت بانوان که مخصوص خانواده است اخلال وارد شود و با سرایت دادن این اخلال به خانواده، کانون مقدس خانواده از هم بپاشد.

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: قشر جوان کشور، عاقل و فهمیده بوده و مسئله حجاب نیز مسئله ای عقلی است و اگر ما ضرورت آن را درست به جامعه منتقل کنیم، بدنه جوان جامعه آن را به درستی می پذیرند و نیاز به توسل به اجبار نیست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان اظهارداشت: آموزش، تبیین و اطلاع رسانی در رابطه با حجاب اگر دقیق انجام شود مردم آن را خواهند پذیرفت و به سوی آن متمایل خواهند شد؛ چنانچه زنان ایرانی قبل از اسلام حجاب را انتخاب کرده اند و اسلام زمانی که وارد ایران شد تاکید بیشتری روی مسئله حجاب کرد.

وی با بیان اینکه مسئله حجاب نیاز به فرهنگسازی دارد، تصریح کرد: امروز حجاب در کشور ما یک نماد بسیار مهم و پرچم بوده و حفظ آن مهم است و غیرت جوانان ما اجازه نمی دهد که حجاب و عفاف در کشور پایمال شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha