جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کرونا

حوزه/ رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان از تکمیل ظرفیت تخت های بستری این بیمارستان در آغازین روزهای پیک دوم موج پنجم کرونا در این منطقه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، دکتر ابوالفضل شجاعی، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: موج پنجم کرونا از هفته گذشته در کاشان آغاز شده هم‌اکنون بیش از ۲۶۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری هستند که از این تعداد ۳۲ نفر حالشان وخیم است.

وی، تصریح کرد: علاوه بر این تعداد بیمار بستری مبتلا به کرونا، تعداد ۹۷ نفر بیمار مبتلا نیز در بخش ریفرال این بیمارستان، هر روز بستری موقت می‌شوند و داروی رمدسیویر را به صورت سرپایی دریافت می‌کنند.

به گفته وی، در تمامی بخش‌های بستری طبقات دوم، سوم و چهارم این بیمارستان بیماران کرونایی بستری هستند و فقط در طبقه اول و مرکز امام علی(ع) بیماران غیر کرونایی بستری شده‌اند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: این در حالی است که بیماران غیر کرونایی به خاطر ترس از ابتلا به کرونا و رها کردن درمان، زمانی که حالشان بسیار وخیم می‌شود و در شرایط نامناسب جسمی قرار می‌گیرند به بیمارستان مراجعه نموده و بستری می‌شوند و این وضعیت کار کادر درمان را بسیار دشوار می‌کند.

دکتر ابوالفضل شجاعی، با اشاره انتقال سریع‌تر و بیماری‌زایی بیشتر ویروس کووید ۱۹ در موج پنجم گفت: در این موج جوانان بیشتر درگیر می‌شوند و سرعت انتقال و میزان مرگ‌ومیر نسبت به چند موج قبلی بیشتر است.

وی تأکید کرد: اگر اقدامات کنترل کننده نداشته باشیم، وضعیت بیماری دشوار خواهد شد و ممکن است با مشکلاتی هم برای بیماران کرونایی و هم غیر کرونایی مواجه شویم.

دکتر شجاعی، با اشاره به اینکه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط شهروندان کمتر موردتوجه واقع‌شده، تصریح کرد: آمار مبتلایان و افراد نیازمند بستری در این مرکز برای بیماران کرونایی و غیر کرونایی طی چند روز گذشته افزایش یافته است؛ بنابراین نیازمند مداخلات جدی‌تری از سوی مسئولان و سازمان‌های مربوطه و همراهی مردم هستیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha