جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ خانم عطیه نادران استاد مدرسه علمیه کوثر علی آباد کتول گفت: در اسلام، حجاب جهت حفظ کرامت انسانی و جایگاه زن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، به مناسبت هفته عفاف و حجاب نشست هم‌اندیشی با موضوع «حجاب در فضای مجازی» در مدرسه علمیه کوثر علی‌آبادکتول برگزار شد.

در این نشست، خانم عطیه نادران به واقعه مسجد گوهرشاد اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب، از فضایل اخلاقی بشر دانسته شده که فارغ از دین و مذهب، مطلوب شمرده می‌شود.

وی ابراز کرد: انسان در جوامع گوناگون، نیازمند رعایت عفاف و حجاب بوده و امروزه با نفوذ اینترنت و ابزارهای گوناگون فضای مجازی در میان مردم، بحث عفت و حجاب در آن ضرورت یافته است.

استاد حوزه، فضای مجازی را مکانی پررونق جهت شکل‌گیری روابط نامحرم و کسب و کار دانست و با اشاره به آسیب های حاصل از آن، توضیح داد: گسترش روزافزون انتشار تصویرهای بدون پوشش شرعی از سوی زنان در فضای مجازی و خرید و فروش‌های نامناسب، از نگرانی‌های جدّی جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

وی با استناد به سخنی از مقام معظم رهبری تاکید کرد: در اسلام، حجاب جهت حفظ کرامت انسانی و جایگاه زن است؛ و «در زمینه‌ی مسائل معنوی، زنان جزو پیشگامان حرکت معنوی انسان به سوی پیشرفت‌ها هستند».

خانم نادران در راستای تفکرات غرب پیرامون جایگاه زن گفت: جامعه غرب در عصر حاضر نه تنها زن را به عنوان یک شخصیت برتر قبول ندارد بلکه از او به‌عنوان ابزاری جهت لذت‌جویی و پیشرفت اقتصادی استفاده می‌کند و شعار آزادی را به منظور نشر تفکرات غیردینی خود به کار برده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید مسئله عفاف و حجاب کاربران در فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای گوناگون برون رفت از این آسیب شناخته و ارائه شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha