پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام وطن خواه

حوزه / استاد حوزه علمیه قم گفت:  طلبه باید دارای روحیه مجاهدانه باشد و برای رسیدن به تعالی از هیچ کوششی دریغ نکند، چرا که بزرگترین وظیفه طلاب درس خواندن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین حسن وطن خواه از اساتید حوزه علمیه قم، امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه استان قزوین که در اردوگاه شهید بابایی قزوین برگزار شد، گفت: پیروزی انقلاب مرهون فداکاری های دلاورانه ملت، خصوصاً شهیدان است و انقلاب ما باعث سربلندی و سرافرازی همه است.

حجت الاسلام والمسلمین وطن خواه خاطرنشان کرد: مردم ایران برای حفظ کیان، عزت، افتخار و اعتقاد این کشور و دین خدا فداکاری کردند که عرصه دفاع مقدس از مهم ترین صحنه های این حضور بود.

وی ادامه داد: اگر نبودند جوانانی که جان و مال خود را برای پیروزی و سپس حفظ انقلاب هدیه کنند، به طور قطع امروز ملت ما نمی‌توانست در برابر هجمه‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی ایستادگی کند.

وی اظهار کرد: در فرمایش حضرت علی(ع) آمده که ریشه پاک کردن دل از صفات شیطانی وارد کردن یاد و نام خدا در قلب است؛ ذکر خدا و توجه همیشگی به خالق از توصیه های مهم عرفا در جهت خودسازی است.

حجت الاسلام والمسلمین وطن خواه تصریح کرد: یکی از درس هایی که از غدیر گرفته می شود این است که یک جامعه بدون ولی نمی تواند باشد و در حقیقت ولایت فقیه شعبه‌ای از ولایت امیرالمؤمنین(ع) در روز غدیر خم است.

استاد حوزه علمیه قم، ولایت امیرالمؤمنین(ع) را ولایتی دائمی و مستمر دانست و بیان کرد: جامعه امروزی که گسترش کمّی بیشتری پیدا کرده باید ولی داشته باشد و همان برنامه هایی که حضرت امیرالمؤمنین(ع) برای جامعه داشتند و از طرف خدا معین شده بود در جامعه امروزی پیاده شود و ما مفتخریم که در حکومتی با ریاست ولی فقیه زندگی می کنیم.

وی ادامه داد: بدون شک انقلاب اسلامی ما و تشکیل حکومت دینی ما در ایران اسلامی که بر مبنای فقه و معارف شیعه بنا شده، برگرفته از غدیر بوده و این ولایت امیرالمؤمنین(ع) است که در ایران اسلامی توانست حکومت طواغیت را کنار بزند.

وی به نقش ارزشمند طلاب حوزه  های علمیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد: طلبه باید دارای روحیه مجاهدانه باشد و برای رسیدن به تعالی از هیچ کوششی دریغ نکند؛ چرا که بزرگترین وظیفه طلاب درس خواندن است.

حجت الاسلام والمسلمین وطن خواه خاطرنشان کرد: طلاب باید با تهذیب نفس و کسب معارف قرآنی بتوانند رسالت تبلیغی خود را در جامعه انجام دهند.

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha