شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام سابقی نژاد

حوزه/ با اوج گیری کرونا جهش یافته موسوم به دلتا کرونا و افزایش آمار متوفیان در زاهدان به تعداد روزانه ۲۵ تا ۳۰ فوتی، وی روزانه ۱۰ ساعت در آرامستان بهشت محمد رسول الله زاهدان به تغسیل و تدفین اموات کرونائی می پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زاهدان، پس از فوت حجت‌الاسلام سابقی نژاد، از روحانیون جهادی حوزه علمیه سیستان و بلوچستان بر اثر ابتلا به کرونا، با تلاش آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، مقام شهادت این روحانی جهادی به ثبت رسید.

نگاهی به زندگی این شهید مدافع سلامت می اندازیم:

مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ وثُلمَهٌ لا تُسَدُّ

آن روز که نسیم حیات از عرش رحمان برخاست و کوبه در خانه‌ای خوش‌بختی را به صدا درآورد، گل‌ها شکوفه کردند و بلبل‌ها بر شاخه ساران، ترانه شادی سرودند.

دوران ابتدایی را در کنار خانواده با خوشی گذراند و در سال ۱۳۷۲ شهید سلامت سابقی‌نژاد در اندیشه صعود به قله عشق سر بر آستان جانان نهاد و در حوزه علمیه خوان شیراز اقامت افکند تا گلبانگ سربلندی را بر مناره عشق سر دهد و در این حوزه علمیه با عشق و اشتیاق به تحصیل علوم دینی پرداخت؛ چرا که این آرزوی پدر شهید بود که روزی فرزند دلبندش را با لباس مقدس روحانیت ببیند.

وی  بعد از سه سال راهی حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) ایرانشهر شد. شهید در این حوزه پله‌های علم و ترقی را پس از دیگری طی نمود و پایه سه حوزه را با موفقیت به پایان رساند و خود را از نظر اخلاقی و علمی پر بار نمود به طوری که دوستان و آشنایان زیادی پیدا کرد و محبت خود را بر دل همه انداخت.

شهید سابقی نژاد بعد از پایه سه حوزه علمیه، با اشتیاق تمام و برای بالا رفتن به قله‌های علم و دانش راهی حوزه علمیه امام‌صادق(ع) زاهدان شد و بیشترین بهره‌وری را از اساتید مجرب در این حوزه مقدس کسب کرد. ناگفته نماند این شهید سلامت، به مدت دو سال در حوزه های علمیه کرمان به تحصیل پرداخت و در همین دوران شکوفایی و طلایی بود که وی تشکیل خانواده داده  و با خانوادۀ مذهبی وصلت نمودند که ثمره آن ازدواج، چهار فرزند (سه پسر و یک دختر) می‌باشد.

شهید سابقی‌نژاد به خاطر علاقه که به معارف اهلبیت داشت برگشت به حوزه علمیه امام صادق(ع) برای خدمت به مردم محروم زاهدان و پیروان اهلبیت(ع) او به خاطر رسیدن به این امر خدمت، دو سال از بهترین دوران عمرش را با تلاش و کوشش شبانه‌روزی با فداکاری و جان‌فشانی با خدمات بسیار ارزنده و جهادی با مردم زاهدان سپری نمود طوریکه همه مردم آن دیار علما و روحانیون به آن شهادت می‌دهند.

خدمات ارزنده وی عبارتند از: برگزاری نماز جماعت، برپایی مجالس اهلبیت(ع) و فاتحه گیری برای اموات و از همه مهمتر کار جهادی این شهید والا مقام است که در بدترین شرایط کرونایی مشغول تدفین و تکفین و سایر خدمات برای فوت شدگان کرونایی شد. به طور جهادی و خسته ناپذیر در خدمت مردم بود و سرانجام این مرض منحوس کرونا دامن‌گیر او هم شد وبعد از دوره سخت مریضی ششم ذی‌الحجه مصادف با شهادت مولایش امام محمد باقر(ع) روح بلندش به آسمان پیوست. روحش شاد یادش گرامی باد.

روحانی مجاهد مرحوم حجت الاسلام و المسلمین شیخ جمال سابقی نژاد بر اثر ابتلا به ویروس دلتا کرونا در زاهدان به ملکوت اعلی پیوست.

شیخ جمال سابقی نژاد در سال ۱۳۷۵ وارد حوزه علمیه امیرالمومنین علیه السلام ایرانشهر شد و سال ۱۳۷۹ برای ادامه تحصیل به زاهدان آمده و تحصیلات خود را در حوزه امام صادق علیه السلام این شهر به اتمام رساند. وی سپس امامت جماعت مسجد امام محمد تقی علیه السلام زاهدان را به عهده گرفت و هم زمان در مجالس و محافل مذهبی به فعالیت می پرداخت.

آن مرحوم از ابتدای شیوع کرونا در زاهدان هرگاه نیاز به تغسیل و تدفین اموات کرونائی بود به صورت داوطلبانه پیش قدم می شد تا امورات شرعیه متوفیان بر زمین نماند.

با اوج گیری کرونا جهش یافته موسوم به دلتا کرونا و افزایش آمار متوفیان در زاهدان به تعداد روزانه ۲۵ تا ۳۰ فوتی، وی روزانه ۱۰ ساعت در آرامستان بهشت محمد رسول الله زاهدان به تغسیل و تدفین اموات کرونائی می پرداخت.

مرحوم سابقی نژاد متاسفانه از یک هفته قبل مبتلا به کرونا گشت و پس از یک هفته مقاومت، سرانجام تسلیم این ویروس منحوس شد و در ایام شهادت امام باقر علیه السلام دیار فانی را وداع  و به دیار باقی شتافت.

برای وی چهار فرزند سه پسر و یک دختر باقی مانده است که پسر بزرگ وی کلاس یازدهم و فرزند آخرش دختر  و کلاس دوم ابتدائی می باشد.

روح این روحانی مجاهد در جوار رحمت الهی متنعم باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha