جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش بصیرتی طلاب ارومیه با حضور حجت الاسلام رهدار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین احمد رهدار گفت: اولین ویژگی مرحوم شیخ محمدحسین فرج نژاد انقلابی بودن ایشان بود؛ مرحوم فرج نژاد گروه جهادی تشکیل داده و به نقاط محروم در سراسر کشور سفر می‌نمودند تا به مردم خدمت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد رهدار عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در نخستین مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد که در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم گفت: در روایتی از پیغمبر خاتم آمده است "یا أباذَر، إذا أصبَحتَ فَلا تُحَدِّث نَفسَکَ بِالمَساءِ، وإذا أمسَیتَ فَلا تُحَدِّث نَفسَکَ بِالصَّباحِ، وخُذ مِن صِحَّتِکَ قَبلَ سُقمِکَ، ومِن حَیاتِکَ قَبلَ مَوتِکَ"؛ اهمیت مرور این روایت برای ما از این جهت است که ما هم با پیش آمدن این واقعه دردناک درنگ و تأملی در مسئله مرگ داشته باشیم.

وی افزود: اگر داشته های خود در این دنیا را قدر بدانیم و آن ها را غنیمت شماریم قطعاً عاقبت بخیر خواهیم شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم خاطرنشان کرد: غم از دست دادن برادر ایمانی غم سنگینی است؛ ما خوشحالیم که دوستی داشتیم که تا آخرین لحظات حیاتش در حال خدمت بود و با ایمان از دنیا رفت.

وی گرفتاری به عوض شدن نسبت ما با اهل ایمان را غم بسیار سنگینی دانست و گفت: امیدواریم خداوند مصیبت های ما را مصیبت برای دین و در راه دین قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رهدار تصریح کرد: اخوت که در آیه « إنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ » آمده است دو نوع می باشد؛ یکی از آن ها اخوت نَسَبی و دیگری اخوت ایمانی است.

وی با اشاره به اینکه از برخی روایات به صراحت برمی آید که اخوت ایمانی از اخوت خانوادگی مهمتر است افزود: ما یک برادر ایمانی را از دست دادیم و شایسته است به پاس این برادری خصوصیات نیک ایشان را یاد کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم بیان داشت: اولین ویژگی مرحوم شیخ محمدحسین فرج نژاد انقلابی بودن وی بود؛ امام خمینی رحمة الله علیه فرمودند که حکومت اولین فلسفه وجود دین است.

حجت الاسلام والمسلمین رهدار اظهار کرد: انقلابی بودن در زمانه ما عین دیندار بودن است؛ انقلاب اسلامی فرصتی برای تقرب الهی و خدمت به اسلام و مسلمین می باشد.

وی با تأکید بر دو نوع برخورد با انقلاب اسلامی از سوی انقلابیون عنوان داشت: گروهی از انقلابیون به شمارش نقاط ضعف انقلاب و نظام اسلامی می پردازند؛ اصل این کار اشتباه نیست، اما رویکرد آن محل اشکال است؛ دشمنان اسلام به دنبال برجسته کردن نیمه خالی لیوان در موضوع انقلاب اسلامی هستند؛ نباید ما هم آب به آسیاب آنان بریزیم.

رئیس مؤسسه فتوح اندیشه گفت: از دشمن انتظاری بیش از این نداریم؛ اما مسئله اینجاست که نیمه پر لیوان انقلاب را چه کسانی باید تبلیغ نمایند.

وی ادامه داد: سراغ ندارم مرحوم فرج نژاد در هیچ جلسه ای به نقاط ضعف انقلاب بپردازد؛ ایشان به مطرح نمودن خوبی ها و ایجابیات انقلاب اسلامی می پرداخت و هرگز مأیوس نبود.

حجت الاسلام والمسلمین رهدار با اشاره به اینکه مرحوم فرج نژاد نقص ها و سختی های زندگی را می کشید خاطرنشان کرد: وی با وجود مشکلات مختلفی که داشت، اما روحیه خود را از دست نداده و با انرژی مضاعف و امید سرشار به فعالیت های انقلابی در زمینه های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی می پرداخت.

وی گفت: مرحوم فرج نژاد گروه جهادی تشکیل داده و به نقاط محروم در سراسر کشور سفر می نمود تا به مردم خدمت نماید؛ وی یک طلبه ساده زیست بود.

حجت الاسلام والمسلمین رهدار بیان داشت: من بعید می دانم کسی از قِبَل تجزیه و تحلیل زندگی ایشان نسبت به طلبه ها بدبین شده باشد.

وی ضمن بیان دشمن شناس بودن دکتر فرج نژاد افزود: وی یکی از طلبه های مبارز علیه تفکرات صهیونیستی بود و غیرت دینی داشت.

رئیس مؤسسه فتوح اندیشه اظهار کرد: امیدواریم خداوند به ما هم همچون مرحوم دکتر فرج نژاد توان جهد در راه دین اسلام را اعطا نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha