سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 969887
۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
اسحاق جهانگیری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری، خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: آقای جهانگیری پیشنهادی دارم که اگر انجام شود باقیات‌ الصالحاتی برای شما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در نشست بررسی مشکلات استان خوزستان که با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای نیرو، کشاورزی و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، برگزار شد، اظهارداشت: خوزستان از دو جنگ رنج می‌برد؛  اول جنگ تحمیلی صدامی و دومی جنگ آب است.

رتبه خوزستان از ۳ به ۳۰ در کشور رسید

وی افزود: قبل از جنگ رتبه برخورداری خوزستان در کشور ۳ بود بعد از جنگ به ۱۷ تنزل پیدا کرد و این تنزل ادامه داشت تا اکنون که حدود ۳۰ است. این شایسته خوزستانی که دین خود را ادا کرده نبود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، گفت: جنگ سال ۶۷ به پایان رسید، اکنون سال ۱۴۰۰ هستیم، ۳۳سال گذشته است اما بار سنگین مشکلات باقی‌مانده از جنگ بر دوش مردم خوزستان سنگینی می‌کند.

مناطق حاشیه‌نشین اهواز یک‌سوم کل اهواز

عضو مجلس خبرگان رهبری، با ابراز تأسف از اینکه مناطق حاشیه‌نشین اهواز یک‌سوم کل اهواز است، افزود: وضع این مردم و چالش‌هایی که درگیر آن هستند چیست؟ مشکلات اقتصادی، اجتماعی،  فرهنگی و غیره در این مناطق بیداد می‌کند.

بعد از جنگ در خوزستان فقط ماله‌کشی کردند

وی گفت: آیا بعد از جنگ بازسازی حقیقی صورت گرفت؟ کلاً! ابداً! ماله‌کشی بود. ما خواهان حل ریشه‌ای مشکلات خوزستان، متحول‌شدن زندگی مردم و از بین رفتن بیکاری هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، تصریح کرد: مردم کل کشور از نفت، گاز،کشاورزی و دیگر منابع استان بهره ببرند و نصیب مردم فقط دود نفت باشد، سزاوار نیست، قابل‌قبول نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: با این همه مشکل اینکه مردم استان فریاد می‌کشند را باید درک کنید، قبل از همه مقام معظم رهبری فرمودند که گله‌ای بر آن‌ها نیست؛ مردم خوزستان عاقل و ولایتمدار هستند برای اینکه دشمن سوءاستفاده نکند، صف‌های خود را از اغتشاشگران جدا کردند و باید به این مردم مسئول و متعهد آفرین گفت.

رودخانه‌های خوزستان خشکیده‌اند

وی با بیان اینکه خوزستان یک‌سوم آب کشور را داشت، اما اکنون رودخانه‌های استان بی‌رمق و بلکه خشکیده شده است، افزود: دلیل آن انتقال آب است. ما حاضریم خودمان با دست خودمان برای شرب مردم استان‌های دیگر آب ببریم؛ اما نه به بهانه شرب مردم، آب را به صنعت فولاد، باغات، کشاورزی و فضای سبز آن استان‌ها ببریم. این خلاف قانون است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، گفت: رئیس‌جمهور در سال ۹۲ در اهواز گفت بنا بر مصوبه شورای عالی آب هرگونه برداشت آب از سرشاخه‌های کارون ممنوع است مگر برای شرب؛ آیا این عملیاتی شده است؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: مسئله بعدی سدهایی است که در بالادست کرخه احداث شده‌ است! وقتی از این مسئله خبردار شدم با آقای چیت‌چیان وزیر وقت نیرو صحبت کردم و گفتم از عاقبت سدهای بالادست کرخه برای خوزستان خبر دارید؟ گفت: "فاجعه ایجاد خواهد شد" و فاجعه هم ایجاد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: ۵سال پیش از منبر نمازجمعه این را اعلام کردم و احساس خطر کردم، اما توجه نشد و این فاجعه پیش آمد. می‌گویند اگر آب از سد کرخه باز شود مشکل شرب پیش خواهد آمد، بله درست است اما اگر آب از سدهای بالادست کرخه آب باز شود، مشکل حل خواهد شد.

پیشنهادی برای شب اول قبر آقای جهانگیری!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: آقای جهانگیری پیشنهادی دارم که اگر انجام شود باقیات‌ الصالحاتی برای شما خواهد بود؛ پیشنهاد می‌کنم در آخرین روزهای دولت دو مصوبه در شورای عالی آب کشور تصویب شود که اولاً برخی از آن طرح‌های انتقال آب را ببندند تا کارون و دز جان بگیرند، دوم آنکه سدهای کشاورزی بالادست رودخانه کرخه تغییر کاربری داده شوند تا آب به سمت خوزستان جریان پیدا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: تصویب این پیشنهادات ممکن است برای این دنیای شما خیری نداشته باشد، اما قطعاً برای شب اول قبر شما مفید است؛ زیرا با این دو مصوبه مشکلات آب خوزستان را حل خواهد کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha