سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ نشست خبری اولین کتاب عکس حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام

حوزه/ ابراهیم سلیمانی گفت: تمام این مسیر طولانی و دشوار که مستندنگاری از نماهای درونی و بیرونی مجموعه عظیم آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها می باشد با تلاش آقای حسامی نژاد پیموده شده است؛ در سابقه انتشار کتاب از حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام فقط یک کتاب سه جلدی را سراغ داریم که با موضوع فنی و معماری آن می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ابراهیم سلیمانی رئیس انجمن عکاسان قم، عصر امروز در نشست خبری اولین کتاب عکس حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تحت عنوان «خواهر خورشید» گفت: تدوین کتاب ارزشمند و نفیس خواهر خورشید نتیجه 18 سال تلاش هنرمند امیر حسامی نژاد است.

وی افزود: این کتاب گنجینه ای ارزشمند است که حمایت همه ما را می طلبد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: تمام این مسیر طولانی و دشوار که مستندنگاری از نماهای درونی و بیرونی مجموعه عظیم آستان مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها می باشد با تلاش آقای حسامی نژاد پیموده شده است؛ در سابقه انتشار کتاب از حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام فقط یک کتاب سه جلدی را سراغ داریم که با موضوع فنی و معماری آن می باشد.

وی نگارش کتاب خواهر خورشید را افتخار بزرگی برای امیر حسامی نژاد دانست و گفت: آقای حسامی نژاد تمام کارهای مربوط به این کتاب در زمینه های گرافیک، خوشنویسی و صحافی را با استفاده از استعدادها و امکانات موجود در استان قم انجام داده اند.

رئیس انجمن عکاسان قم تصریح کرد: پیش از عید سعید غدیر آیین رونمایی از کتاب عکس خواهر خورشید برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در تدوین کتاب خواهر خورشید از نظرات اساتید اهل فن استفاده شده است افزود: این موضوع یکی از نقاط قوت مهم در مورد این کتاب است.

سلیمانی بیان داشت: حرم مطهر کریمه اهل بیت دارای ویژگی های هنری و معماری است که به دلیل مرمت های انجام شده در حال دگرگونی می باشند؛ ثبت این ویژگی ها و مناظر هنری دل انگیز کار در خور توجهی است.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند "همه چیز از قم باید منتشر شود و به دنیا معرفی گردد" و تلاش آقای حسامی نژاد قدمی مهم در همین راستا بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha