جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر خراسان در بجنورد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، تعامل سیستمی حوزه علمیه و دستگاه‌های مختلف در قالب و ساختار مشخص در ارتباط با مسائل فرهنگی، آموزشی و پژوهشی را شرط پاسخگویی روحانیت به نیازهای نظام اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در دیدار استاندار خراسان شمالی که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و معاونان حوزه علمیه خراسان انجام شد، اظهارکرد: پاسخگویی روحانیت به نیازهای نظام اسلامی مستلزم وحدت و یکپارچگی حوزه علمیه با مردم و نظام است و این وحدت از طریق تعامل خوب با دستگاه‌های متولی امور مردم شکل می‌گیرد.

وی تعامل سیستمی حوزه علمیه و دستگاه‌های مختلف نظام در قالب و ساختار مشخص در ارتباط با مسائل فرهنگی، آموزشی و پژوهشی را شرط پاسخگویی روحانیت به نیازهای نظام اسلامی دانست و بر همراهی و همکاری دستگاه‌های حکومتی در تحقق ظرفیت‌های موردنیاز جامعه روحانیت تأکید کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه روحیه جهادی، عامل موفقیت و نقش‌آفرینی روحانیت در انقلاب اسلامی بوده، اظهار کرد: هدایت دینی و سیاسی و نیز ارائه خدمات اجتماعی در جهت استمرار، تداوم و بقای انقلاب، بیش از پیش به همان روحیه جهادی نیاز دارد، چراکه دشمنی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها بیشتر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: انقلاب ما سخت و معجزه‌آسا بود، اما سخت‌تر از آن، حفظ انقلاب و دستاوردها و پیشبرد اهداف آن است و در این مسئله مهم، روحانیت رسالت مهمی دارد که با مردم و همراهی آنان محقق می‌شود.

همچنین دکتر محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز در در این دیدار با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف حاکمیتی در کنار هم و با همکاری و هماهنگی می‌توانند مشکلات مردم را حل کنند، گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در استان، بسیاری از عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد و همراهی خوب حوزه علمیه نیز در پیشبرد اهداف نقش موثری داشته است.

وی، حجت‌الاسلام والمسلمین سالاری مکی را فردی پیگیر، دلسوز، دغدغه‌مند و هماهنگ با سیستم مدیریتی استان و دستگاه‌های اجرایی معرفی و اظهار امیدواری کرد که مدیر جدید حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه دهنده برنامه‌های فعلی و شروع کننده اقداماتی جدید در این استان باشد.

استاندار خراسان شمالی در پایان با اشاره به نقش موثر مدیریت منابع انسانی در موفقیت و بهتر شدن وضعیت عمومی جامعه، ابراز کرد: برای همکاری با حوزه علمیه خراسان در اجرای طرح‌های فرهنگی این حوزه و سیستماتیک شدن پیگیری امور مربوطه، آمادگی کامل داریم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha