شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قهرمانی

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم گفت: مرحوم دکتر فرج نژاد با وجود قناعت و ساده زیستی در زندگی شخصی، به هیچ وجه در مسایل علمی و پژوهشی اهل قناعت نبود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی قهرمانی دوشنبه شب طی سخنانی در مراسم بزرگداشت مرحوم استاد محمدحسین فرج نژاد که به همت برخی تشکل های حوزوی و رسانه ای استان قم برگزار شد، با بیان این که سابقه رفاقتش با آن استاد فقید، به اواسط دهه هشتاد برمی گردد، اظهار داشت: از زمانی که ایشان را شناختم، او را فردی بسیار فعال، دغدغه مند، پرجنب و جوش و فعال و الهام بخش یافتم، تا جایی که جمع زیادی از فعالان رسانه ای و فرهنگی در قم و دیگر نقاط، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم شاگرد ایشان بوده اند.

وی افزود: مرحوم دکتر فرج نژاد با وجود ساده زیستی و قناعت در زندگی، به هیچ وجه در مسایل علمی و پژوهشی اهل قناعت نبود بلکه یکی از مشخصات بارز ایشان، تلاش بی وقفه در این قبیل مسایل بود، ضمن آن که همه کسانی که او را از نزدیک می شناختند، تصدیق می کنند که مرحوم فرج نژاد در مسایل علمی و کارهای پژوهشی، بسیار دقیق، حساس و پیگیر بود.

وی همچنین گفت: از سوی دیگر به هیچ وجه اهل منفعت طلبی و تنبلی و راحت طلبی نبود،  کما این که هر موقع ایشان را می دیدم اهل فعالیت و تلاش مستمر بود و یکی از جملات همیشگی اش خطاب به ما این بود که باید در مسیر تحقق اهداف انقلاب و مطالبات و منویات حضرت آقا، بسیار جدی و خستگی ناپذیر به کار ادامه داد و از مشکلات و سختی ها کلافه نشد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: جهاد علمی و عملی در سایه اخلاص و تواضع و نیز مخاطب شناسی و زمان شناسی، شخصیت ویژه ای از ایشان را پدید آورده بود به نحوی که حقیقتاً یکی از سرمایه های ارزشمند علوم انسانی و به خصوص مباحث رسانه ای به شمار می رفت.

وی تأکید کرد: به عقیده بنده، مرحوم دکتر فرج نژاد از جمله شخصیت هایی بود که به علوم انسانی اعتبار می داد و در خدمت اهداف نظام و انقلاب، دست به کادرسازی می زد و در این راه از آبرو و مال خود نیز بی چشمداشت خرج می کرد.

حجت الاسلام قهرمانی همچنین افزود: توفیق این را داشتیم که با حضور برخی دوستان و البته دکتر فرج نژاد، حلقه ای دوستانه را شکل داده بودیم که در آن در خصوص کتب و آثار مختلف بحث و گفت و گوهای جدی انجام می دادیم از جمله در حوزه رسانه و رسانه شناسی که از دل همان نشست ها، دوره های بسیاری همچون دوره تربیت مربی سواد رسانه طراحی و اجرایی شد و معمولاً هم بانی و ایده پرداز بسیاری از این دوره ها خود ایشان بود.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: در گام دوم انقلاب بیش از هر زمان دیگری نیاز به شخصیت هایی چون مرحوم دکتر فرج نژاد داریم که مخلصانه و خستگی ناپذیر به دنبال تحقق اهداف انقلابی باشند و خود به الگویی برای علاقه مندان این عرصه تبدیل شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha