شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 970551
۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
اشکذر

حوزه/امام جمعه اشکذر در نشست بانوان طلبه اشکذری گفت: یکی از شواهد اهمیت شرکت در نماز جمعه به عنوان عبادت سیاسی، وصیت شهداست که در وصیت نامه خود به شرکت در نماز جمعه و خالی نگذاشتن سنگر این عبادت سیاسی تأکید کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام علیرضا طالبیان ظهر امروز در نشستی در آستانه عید غدیر که با حضور بانوان ستاد نماز جمعه اشکذر، مبلغات و معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر برگزار شد، با تشکر از خدمات واحد خواهران ستاد نماز جمعه، اظهار داشت: نماز جمعه قبل از انقلاب به صورت پراکنده، اقامه می شد ولی بعد از انقلاب اسلامی با اقدامات امام خمینی رحمت الله  علیه نماز جمعه احیا شد و دید مردم نسبت به این عبادت تغییر کرد.

وی افزود: نماز جمعه به عنوان یک عبادت الهی-سیاسی مطرح است و  سیاست جزء جدا نا شدنی از نماز جمعه است. شرکت افراد در نماز جمعه به معنای قبول داشتن حکومت و تأیید حاکمیت است و مطرح کردن مسائل روز در خطبه های نماز جمعه و بررسی مسائل و مشکلات هر منطقه از ابعاد دیگر این فریضه است.

امام جمعه اشکذر تصریح کرد: یکی از شواهد اهمیت شرکت در نماز جمعه به عنوان عبادت سیاسی، وصیت شهداست که در وصیت نامه خود به شرکت در نماز جمعه و خالی نگذاشتن سنگر این عبادت سیاسی تأکید کرده اند.

برپایه این گزارش، برگزاری میز پاسخ گویی به سئوالات شرعی و همکاری در زمینه امور فرهنگی نماز جمعه در راستای حضور نوجوانان و جوانان در فریضه نماز جمعه، تأسیس پاتوق کتاب، از جمله فعالیت های مدرسه علمیه فاطمیه، در واحد خواهران ستاد نماز جمعه شهرستان اشکذر است.

انتهای پبام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha