یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه/امام جمعه بندرعباس گفت: اطعام دادن در روز غدیر بسیار سفارش شده است و سعی کنید در این روز با تبسم باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، شب عید غدیرخم در دیدار جمعی از مردم ضمن تبریک عیدغدیر، اظهار کرد: در ایام عید غدیر علاوه بر اهل زمین، اهل آسمان نیز غرق در شادی و سرور هستند.

وی افزود: در اسلام هر عملی یک پوسته و یک هسته دارد، شما نمی توانید بدون گذر کردن از پوسته به هسته برسید؛ مناسک حج فقط یک مناسک است اما روح و مغز دارد. همچنین خواندن نماز یک پوسته و هسته دارد و اهل بیت(ع) نیز ما را به بصیرت و گذر از پوسته دعوت می کنند.

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: کارها و برنامه های شاد ما در روز غدیر برای این است که به اهمیت غدیر پی ببریم؛ سفارش اول که در روز غدیر بر آن تاکید شده این است با هر کسی که مواجه می شوید با تبسم و لبخند باشید. عمل دیگری که مورد سفارش قرار گرفته، تبریک گفتن به یکدیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ابراز کرد: یکی دیگر از کارهایی که باید فرهنگ سازی شود، اطعام دادن در روز عیدغدیر است.

امام جمعه بندرعباس با ذکر حدیثی از امام صادق(ع) بیان کرد: اطعام مؤمنین در روز غدیر بسیار ثواب دارد؛ غذا دادن به یک نفر در این روز برابر است با اطعام دادن به ١٠٠٠ پیامبر.

وی در پایان خاطر نشان کرد: غسل روز غدیر بسیار سفارش شده است؛ سفارش های متعدد دیگری هم شده است مانند انجام عقد اخوت که امری مستحب و پر ثواب است. امید است با عنایت خداوند متعال توفیق انجام اعمال غدیر را داشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha