سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: دولت آینده از تجربه دولت‌های یازدهم و دوازدهم بهره برده و به جای امیدواری به آمریکا و بیگانه، به جوانان و توان مردم و توانمندی داخلی تکیه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به  آخرین دیدار رسمی رهبر معظم انقلاب با دولت دوازدهم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند «این دولت موفقیت‌هایی داشته، اما در بعضی جاها هم شکست عبرت‌آموز داشته است، از جمله در اعتماد به دشمن» که بار دیگر عدم پایبندی و وفاداری دشمنان را گوشزد کرد.

وی با اشاره به اینکه تاریخ سیاسی غرب مشحون از عدم پایبندی و وفاداری به تعهدات است، تصریح کرد: اگر دشمنان به قول و وعده خود پایبند بودند این همه کشت و کشتار در گوشه و کنار دنیا انجام نمی‌دادند. اگر آمریکا قابل‌اعتماد بود این بلاها را سر عراق و افغانستان نمی‌آورد که به‌یک‌باره و در همان زمانی که طالبان حمله خود را شروع کرده بود، نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده و پشت دولت افغانستان را در برابر حمله طالبان خالی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه آمریکا در طول تاریخ تقریباً به هیچ یک از عهد و پیمان‌های خود در قبال کشورهای اسلامی وفادار نمانده است، افزود: زمانی گروگان‌های آمریکا در لبنان محبوس بودند، به ایران گفتند اگر وساطت کرده و گروگان‌ها را آزاد کنید پول‌های بلوکه‌شده شما را آزاد می‌کنیم، اما همین‌که گروگان‌ها با وساطت ایران آزاد شدند، ریگان در فرودگاه اعلام کرد که نمی‌توانیم پول‌های ایران را آزاد کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در قصه برجام نیز همین‌گونه بود؛ ما بر اساس توافق برجام سانتریفیوژهای خود را کاهش دادیم، آب‌سنگین اراک را تعطیل کردیم، اورانیوم غنی‌شده را در ایران نگه نداشتیم و سایر تعهدات خود را به‌طور کامل انجام دادیم، اما آن‌ها به کدام یک از وعده‌های خود عمل کردند؟ دولت به وعده‌های دشمنان دل داده بود اما هیچ کدام عملی نشد و سرانجام هم ترامپ از برجام خارج شد.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم از تجربه دولت داوازدهم بهره برده و به جای امیدواری به آمریکا و بیگانه، به جوانان و توان مردم و توانمندی داخلی تکیه کند و با اولویت‌بندی نیازها، اقتصاد را مقاومتی کرده، اشتغال و تولید را بهبود دهد و بیکاری را از بین ببرد.

مباهله سند حقانیت اسلام و اهل‌بیت پیامبر (ص) است

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز میلاد امام موسی کاظم (ع)، اظهار کرد: این امام همام با بدترین خلفای بنی‌عباس هم‌عصر بودند و عمر خود را صرف مقاومت و مبارزه در برابر نظام ظالم کردند که این مقاومت و مبارزه، باید برای همه ما درس باشد.

وی همچنین با اشاره به سالروز مباهله پیامبر گرامی اسلام (ص) با مسیحیان نجران و اثبات حقانیت اسلام، افزود: در جریان این واقعه وقتی اسقف‌های مسیحیت دیدند پیامبر (ص) خانواده خود را برای مباهله آورده، خطاب به قوم خود گفتند اگر این جمع دست به دعا بردارند از مسیحیان احدی باقی نمی‌ماند، لذا جزیه بدهید اما مباهله نکنید و این‌گونه حقانیت اسلام را عملاً پذیرفتند.

امام‌جمعه بجنورد همچنین نهم مرداد، روز صداوسیما و دوازدهم مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را گرامی داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha