سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ولایت

حوزه/ آیین رونمایی از کتاب «ولایت فقیه» اثر حجت الاسلام علیرضا فقیهی، در دفتر مجمع نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

حجت الاسلام علیرضا فقیهی، مولف حوزوی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، از رونمایی آخرین کتاب خود تحت عنوان «ولایت فقیه» عصر امروز در دفتر نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خبرداد.

وی در توضیح این کتاب خود اظهار کرد: کتاب «بررسی نظریه ولایت فقیه از دیدگاه امام خمینی ره» که ابتدا پایان نامه سطح ۳ حوزه ام بود، مشتمل بر تاریخچه بحث ولایت فقیه در دو فصل می باشد.

این نویسنده حوزوی عنوان کرد: در فصل اول پیرامون کلیات بحث ولایت فقیه از جمله معانی ولایت، مراتب، ارکان و ... پرداخته شده و در فصل دوم نظرات و دیدگاه های حضرت امام خمینی (ره) در موضوع ولایت فقیه بیان می شود که از آن جمله می‌توان به دلایل عقلی و نقلی اثبات ولایت فقیه و حیطه اختیارات فقیه اشاره کرد.

حجت الاسلام فقیهی ادامه داد: یکی از ویژگی های منحصر به فرد این کتاب، آن است که علی رغم این که در گذشته کتابهایی با موضوع ولایت فقیه  منتشر شده بود، اما بخاطر اثبات مطالب برای اقشار مختلف مردم قابل استفاده نبود اما این کتاب برای همه اقشار خصوصا دانشجویان و طلاب علوم دینی قابل استفاده و مناسب خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha