چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی

حوزه/ رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: وقتی بازار انباشته از کالاهای نامناسب باشد و در عوض پوشاک اسلامی ایرانی به‌سختی در مغازه‌ها پیدا شود، امربه‌معروف و نهی از منکر نمی‌تواند رافع مشکل بدحجابی باشد، زیرا بازار تنها همین‌گونه اجناس را ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه، بر اهتمام ویژه نسبت به این موضوع تأکید کرد.

وی با بیان اینکه کم‌توجهی به این مهم آسیب‌ها و پیامدهای منفی متعددی دارد، افزود: وضعیت حجاب و عفاف در کشور، مناسب نظام و جامعه اسلامی نیست و انتظار می‌رود نهادهای متولی و دغدغه مندان نسبت به دین در این زمینه فعالیت‌های بیشتری داشته باشند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی با تأکید بر اینکه اولویت فعالیت‌های مرتبط با مقوله حجاب و عفاف باید ایجابی و اقناعی باشد، تصریح کرد: در این راستا باید به‌صورت ویژه در دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش کار و فعالیت کرده و مباحث اقناعی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه نقش اصناف و بازار و فرآیند تولید و عرضه پوشاک در این زمینه بسیار تأثیرگذار است، باید با فعالیت بیشتر سازمان صنعت، معدن و تجارت، روند عرضه پوشاک منطبق با حجاب و عفاف اسلامی بهبود یابد.

وی با تأکید بر اینکه باید همه مجموعه‌ها دست‌به‌دست هم داده و برای بهبود وضعیت موجود تلاش کنیم، اظهار کرد: وقتی بازار انباشته از کالاهای نامناسب باشد و در عوض پوشاک اسلامی ایرانی به‌سختی در مغازه‌ها پیدا شود، امربه‌معروف و نهی از منکر نمی‌تواند رافع مشکل بدحجابی باشد، زیرا بازار تنها همین‌گونه اجناس را ارائه می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: باید سازمان صمت پای‌کار آمده و با ارائه تسهیلات و مشوق های بیشتر، از تولیدکنندگان کالاهای مناسب اسلامی حمایت کند تا عرضه و فروش البسه مناسب اسلامی در بازار افزایش یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: دشمن از طریق پوشش در پی نفوذ در جامعه اسلامی و سپس سست کردن اعتقادات و ارزش‌های دینی است؛ ازاین‌رو باید همه خانواده‌ها و متولیان هوشیار بوده و اجازه ندهند دشمن در اجرای توطئه نرم خود موفق شود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در گام نخست در راستای دفاع از ناموس جامعه و حمایت از جوانان فعالیت می‌کند تا خدای‌ناکرده گرفتار گناه و معصیت نشوند، ازاین‌رو لازم است نهادهای مختلف با همکاری و هم‌افزایی با این ستاد، زمینه را برای اجرای بهتر برنامه‌ها و بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه فراهم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha