جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مولایی

حوزه/ حجت الاسلام ملایی با بیان این‌که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را مؤذن انقلاب اسلامی خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام احمد ملایی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی(۱۲ مرداد)،اظهار کرد: امام راحل(ره) در سال ۵۹ فرمان تاسیس شورای هماهنگی را صادرکردند تا برگزاری برنامه ها، مراسم انقلابی و مذهبی بزرگ مانند نیمه شعبان و ... از انضباط و وحدت برخوردار شود.

وی با بیان این‌که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متشکل از همه دستگاه های فرهنگی، انقلابی و نظامی است که به صورت منسجم و متحد برنامه ریزی و مراسم های ملی مذهبی را برگزار می کنند، افزود: از زمان تاسیس شورا تاکنون همه مراسم و برنامه های انقلابی و ملی، جشن های نیمه شعبان، عید فطر و ... به خوبی و با شکوه با حضور همه دستگاه های اجرایی، نهادهای انتظامی و ... برگزار شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که وظیفه شورا حضور مردم در صحنه است، افزود: طبق اساسنامه شورای هماهنگی، این نهاد مردمی؛ سیاست گذاری، برنامه ریزی، سازمان دهی نظارت و راهبری مراسم های ملی، مذهبی و انقلابی را برعهده دارد.

حجت الاسلام ملایی با بیان این‌که در طول سال  ۱۷ مورد مراسم ملی مذهبی وجود دارد که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به صورت مستقیم برنامه ریزی آن را عهده‌دار است، عنوان کرد: به جرأت می توان گفت که هیچ برنامه کلان فرهنگی و مذهبی اتفاق نمی افتد که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متولی آن نباشد یا در برگزاری آن همکاری نداشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که برخی افراد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را با سازمان تبلیغات اسلامی اشتباه می گیرند، بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد نیست، بلکه در واقع، شورایی است که بیش از ۱۷ نهاد رسمی عضو آن هستند.

حجت الاسلام ملایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یک نهاد کاملا مردمی دانست و افزود: از آغاز هر مناسبت عادی در استان در ۳۰ نقطه و در مناسبت ها خاص در ۱۰۰ نقطه، ستادهایی تشکیل می شود که برگزاری مراسم ها را برعهده دارند و همه این ستادها هم توسط مردم اداره می شوند و نهادها و ادارات تنها زمینه سازی برگزاری مراسم را انجام می دهند و فقط میزبان مردم هستند.

وی همچنین از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان موذن انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در حقیقت در زمان نیاز، ندای پشتیبانی از نظام و انقلاب و وطن برمی آورد و فراخوان می دهد، اما حضور برعهده مردم است.

حجت الاسلام ملایی با اشاره به این‌که فقط در دهه فجر، بیش از ۵ هزار برنامه در سطح استان خراسان‌جنوبی برگزار می شود، ابراز کرد: در طول سال نیز ۱۵ هزار عنوان برنامه توسط نهادها، کارگروه ها و ستادهای ذیل این ستاد انجام می شود.

وی از مردم به عنوان محور و پشتیبان انقلاب یاد کرد و گفت:آنچه مسلم است آن است که نظام بدون مردم به مشکل برمی خورد و  تمام کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز بر محور مردم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی متذکر شد: مسئولان بایستی قدر مردمی که علی رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی در مراسم‌های مختلف حضور پیدا می کنند را بدانند.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha