جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست

حوزه/ اگر بخواهیم وظایف خود را در قبال دین مبین اسلام و این نظام مبارک بشناسیم، باید به زندگی پیامبر اکرم(ص) و دیدگاه اسلام و رهنمودهای الهی توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در اولین نشست چگونگی تعامل حوزه های علمیه خواهران اهل سنت و تشیع کردستان، مهمترین مسئله را مدیریت اختلافات مذهبی اهل تسنن و تشیع دانست و تاکید کرد: یکی از نقشه‌های دشمنان در راه رسیدن به اهداف خود در کشورهای اسلامی، ایجاد تفرقه میان مسلمانان بوده و هست و تلاش می کنند از اختلافات، طنابی برای کشاندن جامعه به سمت آتش استفاده کنند.

وی هدف از ایجاد جریانهای تکفیری را دامن زدن به اختلافات دانست و تصریح کرد: جریانهای تکفیری، جریانهایی برای فراموش شدن دشمن اصلی هستند. آنها می کوشند از راه تقویت تعصبات مذهبی و تحریک نقاط اختلافی، به اهداف خود دست یابند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور رسیدگی و حل آسیب های اجتماعی در استان را مهمترین مسئله دانست و تاکید کرد: ما باید مراقب باشیم چه کسانی رهبری های دنیای اسلام را برعهده می گیرند، و مراقب باشیم چه کسانی آتش بغض و کینه را در دل مردم می اندازند، نباید از مسائل مهم غفلت کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور خطاب به طلاب خواهر تاکید کرد: اگر بخواهیم وظایف خود را در قبال دین مبین اسلام و این نظام مبارک بشناسیم، باید به زندگی پیامبر اکرم(ص) و دیدگاه اسلام و رهنمودهای الهی توجه داشته باشیم.

وی افزود: اسلام همان مکتب تفاهم، نرمش، گوش سپردن به مطالبات دیگران و بررسی مسایل و مشکلات جامعه انسانی با بهره‌گیری از ارزش‌های الهی و معنوی است.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور افزود: شاکله جوامع امروزی با هر دین و مکتبی، توجه به اختلافات و مدیریت آنها در مواجه با مسایل و مشکلات بشر است و هر فردی  که خارج از این راه روشن و عمومی حرکت کند، بدون شک در کار خود، نه تنها موفق نیست، بلکه در رسیدن به اهداف دچار مشکل می‌شود.

در این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین پیام عبدالملکی؛ مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عسگری؛ مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، خانم حسینی مدیر مدرسه علمیه خدیجه الکبری(س) و خانم احمدزاده مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بیجار به لزوم تعامل بین ادیان و توجه به ظرفیت‌های استان در ابعاد مختلف با بهره‌گیری از تمامی دلسوزان تاکید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha