پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله رسول فلاحتی

حوزه/ امام جمعه رشت تصریح کرد: مردم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، در مراسم های عزاداری های محرم شرکت کنند، چون عزت ما در سایه عزاداری حضرت امام حسین (ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، در خطبه های این هفته نمازجمعه رشت اظهار داشت: متاسفانه کارهای زیربنایی در این استان بسیار کم انجام شده و  از لحاظ اقتصاد، صنعت و زیست محیطی توجه چندانی به گیلان نشده است.

وی افزود: با وجود اینکه مردم گیلان بسیار فهیم هستند و یکی از استان هایی هستیم که بیشترین شهدا را در طول هشت دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده ایم، اما توجه به این استان بسیار ناچیز بوده و مردم گیلان در فقرند و البته فقر آنان زیر سرسبزی استان پنهان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان ادامه داد: البته من اولویت های استان را برای رئیس جمهور منتخب ذکر کرده بودم، اما مسئولان استان نیز باید اولویت های گیلان را معرفی کنند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر گیلان محل تاخت و تاز سیاسیون و همچنین حیات خلوت بعضی از سیاسیون بوده و مسئولان گیلان باید مشکلات زیاد این استان را به گوش دولت جدید برسانند تا برای رفع آنان چاره ای اندیشیده شود.

شوراهای شهر نباید به فکر بازی های سیاسی باشند

امام جمعه رشت همچنین به آغاز بکار شوراهای جدید شهر و روستا نیز اشاره و بیان کرد: شورای رشت نیز باید در بخش های پسماند و ۲ رودخانه این شهر فکر عاجلی داشته باشد تا مشکلات زیست محیطی رشت برطرف شود و همچنین به دنبال دسته بندی و سیاسی بازی نباشند و کارها را برای انتخاب شهرداری جدید، تعطیل نکنند و شهرداران با دستان و چشمان پاک را انتخاب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مسئولان شهرداری رشت باید رضایت مردم را جلب کنند تا نارضایتی مردم از شهرداری ها به حداقل برسد و همچنین شورای شهر رشت و سایر شورای های گیلان باید در بخش مالی ، شفاف سازی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار کرد: مردم نیز هر خلاف و کوتاهی که در شهرداری ها و شوراها را مشاهده می کنند، باید به دستگاه های نظارتی اطلاع و خبر دهند چون ما باید خود را در این امر موظف بدانیم تا مشکلات اجتماعی کاسته و کاهش یابد.

وی همچنین با تبریک روز خبرنگار افزود: روز ۱۷ مردادماه به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی روز خبرنگار نامگذاری شده که این روز به این قشر زحمتکش تبریک می گویم و امیدوارم که خبرنگاران بیش ار پیش در عرصه اطلاع رسانی کوشا باشند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به در پیش بودن ماه محرم نیز اشاره و اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ماه سوگواری محرم، باید تمامی شهرها را سیاه پوش کنیم و مساجد نیز بازشوند و مردم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، در مراسم های عزاداری حضرت امام حسین (ع) شرکت کنند چون عزت ما در سایه عزاداری حضرت امام حسین (ع) است.  

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha