جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رسانه ملی

حوزه/ شبکه العالم در ماه محرم و ایام شهادت حضرت سید الشهدا علیه السلام و یاران باوفای ایشان، ویژه برنامه هایی برای مخاطبان عرب زبان خود تدارک و در کنداکتور پخش قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،   هم‌زمان با آغاز ماه محرم و برپایی عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، شبکه العالم بیان معارف حسینی و علوی را که همان معارف قرآنی و اسلامی اصیل و صحیح است برای مخاطبان خود در قالب برنامه های گوناگون از جمله مستند، برنامه زنده ، کلیپ و ... برنامه ریزی کرده است.

برنامه ترکیبی و زنده «صباح جدید» به تهیه کنندگی محمد فهمی در بخش اختصاصی با دعوت از میهمان وکارشناسان دینی و مذهبی، نهضت حضرت سیدالشهدا (ع) و حماسه‌ جاودان کربلا را از ابعاد مختلف تشریح و تبیین می کند. حضور هنرمندان در زمینه های مختلف از جمله خطاط، نقاش، شاعر و عکاس، ... و بهره مندی از نظرات و نمایش آثار عاشورایی ایشان و همچنین استفاده از فتو و ویدیوگراف های مربوط به این حوزه از دیگر آیتم های این برنامه صبحگاهی خواهد بود.

برنامه «هاشتاغ»، «نقطه تواصل»، «الصحافه»، «نوافذ»، و «صور» و ... از جمله برنامه های روتین شبکه هستند که در این ایام رنگ و بوی محرمی به خود می گیرند.


روایت عاشورا از زبان عکاسان عاشورایی در «من وحی الطف» به تهیه‌کنندگی محمد معین مقامی، معرفی ابعاد هنری و زیبایی شناسی تعزیه در « مسرح التعزیة» به کارگردانی حمزه علی‌رضایی، روایت سفر موکب داران عراقی به ایران در « میزبانی خوبان» به کارگردانی محمد باقر حیدری و روایت خادمین امام حسین (ع) از منطقه دولت آباد تهران از زبان محمد لاجوردی در «لبیک یا حسین» از جمله مستند هایی است که در این ایام پخش خواهد شد.


ده برنامه 25 دقیقه‌ای با موضوع آداب و رسوم و مراسم های مردم در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در مناطق مختلف و نیز گزارش‌هایی از اماکن مذهبی در شهرهای مختلف از جمله شهرهای مقدس مشهد ، قم، کربلا، نجف و ... توسط خبرنگاران شبکه العالم در سراسر کشور و جهان نیز پخش خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha