شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 972429
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
دکتر زاکانی

رئیس مجلس درخواست استعفای زاکانی، نماینده مردم قم از نمایندگی مجلس را براساس اصل ۹۱ قانون اساسی اعلام وصول کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی درخواست استعفای علی رضا زاکانی نماینده مردم قم از نمایندگی مجلس براساس اصل ۹۱ قانون اساسی را اعلام وصول کرد و گفت: این درخواست در دستورکار هفتگی مجلس قرار می گیرد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا زاکانی را برای تصدی سمت شهرداری تهران، انتخاب کرده اند.

در صورت موافقت نمایندگان مجلس با این استعفا و بعد از تایید و حکم وزیر کشور، زاکانی به عنوان شهردار تهران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    33 0
    خداحافظ قم! ای پله ترقی!!
  • انتقاد شدید شورای هماهنگی اصولگرایان قم از زاکانی IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    44 0
    این درحالی است که حضرتعالی را در شعار و در عمل پیرو اوامر ولی‌فقیه می‌دانیم. آیا این رفتار شما مخالفت صددرصد و عینی با این فرمایش صریح حضرت ایشان نیست که فرمودند: «یکی از آسیب‌ها این است که نماینده از اوّلی که وارد مجلس می‌شود، نقشه‌ی رسیدن به فلان پستِ مثلاً اجرائی را در سر خودش بپروراند -که وزیر بشود، مدیر بشود، فلان [مسئول] بشود- نه، این وظیفه‌ی نمایندگی بسیار مهم است. اگر انسان برای خدا کار بکند و درست کار بکند، از وظایف اجرائی اهمّیّتش بیشتر است، یا لااقل در مواردی به قدر آنها اهمّیّت دارد. این‌جور نباشد که ما تا وارد مجلس شدیم، به فکر بیفتیم که خب حالا چه کار کنیم که مثلاً در مرحله‌ی بعد یا در فلان دولت به فلان پست [برسیم]؛ این‌ها آسیب‌ها است.» آیا اکنون در مملکت برای پست شهرداری تهران قحط‌الرجال است که حضرتعالی برای این کار برنامه داده‌اید؟ آیا به اهمیت جایگاهی که در آن واقع شده‌اید یعنی نمایندگی مرکز جهان تشیع واقف نیستید که به چنین فکری افتاده‌اید؟ توقع از حضرتعالی این بود که حتی پیشنهاد این پست را هم نپذیرید، نه این که برنامه هم بدهید و منتظر بمانید که آیا شما را می‌پذیرند یا نمی‌پذیرند! جناب آقای زاکانی! مردم فهیم و هوشمند قم آن‌قدر درایت دارند که چنانچه حضرتعالی وارد گود رقابت تصدی پست شهرداری تهران شده و برگزیده نشدید، دیگر روی شما به عنوان نماینده‌ی شهرشان هم حساب نکنند. چرا که به همه ثابت کرده‌اید که پست نمایندگی شهر قم برای شما از اولویتی برخوردار نیست و یقیناً باید در برابر خداوند و شهدا و تک‌تک آرائی که به نام‌تان در صندوق رأی ریخته شد، در قیامت پاسخگو باشید. در پایان از حضورتان استدعا دارد با پس گرفتن برنامه‌های خود از شورای شهر تهران، هم‌چنان از فرصت اطمینان مردم شریف قم به خودتان استفاده کرده و در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک قانون‌گذار هوشیار و در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به‌عنوان مغز متفکر این نهاد مقدس به خدمت ادامه دهید. ان‌شاءالله که مورد عنایت حضرت بقیةالله ارواحنافداه و دعای خیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی قرار گیرید. والسلام علیکم ورحمةالله// شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم/ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    44 0
    انتخاب ایشان به عنوان نماینده قم از ابتدا کار نادرستی بود.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    1 1
    شورای هماهنگی ارتقاء همه جانبه اصولگرایان!!
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    3 1
    از مطالعه کامنت های این خبر خیلی متأسف شدم، کامنت گذاران تمام تلاش خود را می کنند که اثبات کنند استعفای جناب آقای دکتر زاکانی یک تصمیم کاملاً شخصی خود او بوده است در حالیکه این گونه تصمیم ها مثل بستن لیست انتخاباتی یک شهر یا موارد مشابه در اختیار تصمیم یک فرد نیست و فرد چاره ای ندارد که تابع مرجع بالاتر از خود باشد این نهادهای بالاتر که ضمن قرار دادن نام فرد در لیست انتخاباتی آن شهر ،کار رایزنی جهت تأیید صلاحیت و تأمین صدها میلیارد تومان جهت تبلیغات آن فرد را هم انجام می دهند. بنابراین این که کامنت گذاران فحاشی کنند و بگویند فلانی که به دستور نهاد بالادستی خودش که هزینه تبلیغات انتخاباتی و رایزنی جهت تأیید صلاحیت اش را انجام داده بود استعفا داده است یک تصمیم کاملاً شخصی گرفته است. از خود این کامنت گذاران می پرسم اگر نهادی اسم شما را در لیست انتخاباتی شهری قرار دهد که سبب پیروزی شما درانتخابات شود، آیا اساساً شما توان و جرات رد درخواست استعفای آن نهاد را خواهید داشت؟ آنهم وقتی برای تایید صلاحیت و تآمین هزینه تبلیغات وام دار آنها هستید؟
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      2 0
      توضیحات متناقض، مصداق بارز توجیه بلاوجه و عذر بسیار بدتر از خطا!!