یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ویروس کرونا

حوزه/ این روزها لرستان شاهد چهره سرخ و سیاه کرونا است، ردِ بیماران تا راهروها و محوطه بیمارستان‌ها هم کشیده شده و برای مبتلاهای با درگیری بالای ریوی هم جا به سختی پیدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، شیوع بیماری کرونا در لرستان در وضعیت بغرنجی قرار گرفته است. براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای یک هزار و ۸۲ لرستانی به ویروس کرونا آمار مبتلایان قطعی به ۱۴۱ هزار و ۴۶۸ نفر رسید.

همچنین در این مدت با فوت ۶ بیمار کرونایی آمار فوتی ها به ۲ هزار و ۳۵ نفر رسید.

یک هزار و ۸ بیمار کرونایی هم در مراکز درمانی لرستان بستری هستند.

در حال حاضر شهرستان های ازنا، دورود، چگنی، خرم آباد، پلدختر، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و بروجرد در وضعیت قرمز و رومشکان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

بر اساس گفته مسئولان و متولیان دانشگاه علوم پزشکی لرستان ظرفیت بیمارستان‌های مرکز استان و برخی شهرستان‌ها برای پذیرش بیمار تکمیل شده و دیگر جا برای بستری و نگهداری بیمار وجود ندارد.

ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شد

علی فرهادی، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در لرستان اظهار داشت: هم اکنون حدود هزار و ۱۰۰ بیمار کرونایی بستری در کل استان داریم.

وی عنوان کرد: ۴۰۰ بیمار سرپایی در استان داریم که زیر شش ساعت به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و داروی خود را دریافت می‌کنند و بر می‌گردند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه ظرفیت بیمارستان‌های مرکز استان و برخی شهرستان‌ها تکمیل شده است افزود: تمام بیمارستان‌ها و حتی بیمارستان‌های خصوصی و ارتش را پای کار آورده‌ایم که بتوانیم کاور کنیم.

جا برای بیمار با ۸۶ درصد درگیری ریه هم نداریم

فرهادی تاکید کرد: اگر وضعیت به همین گونه بخواهد ادامه پیدا کند قطعاً با بحران مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بدترین وضعیت به لحاظ میزان شیوع کرونا در استان هستیم، گفت: علیرغم هشدارهایی که طی هفته‌ها به مردم می‌دهیم، این وضعیتی است که می‌بینید.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تمام بیمارستان‌های مرکز استان، حتی اورژانس‌ها از بیمار تکمیل شده است افزود: الان بیمار با ۸۶ درصد درگیری ریه و اکسیژن ۸۰ درصد داریم که تخت برای بستری او نداریم، این در حالی است که متأسفانه مراسم‌ها در حال برگزاری است، تجمعات و دورهمی ها هم هست.

وی ادامه داد: ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده و نمی‌دانیم واقعاً باید چه کاری انجام دهیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه الان میزان شیوع و سرایت کرونا در استان بسیار بالا است ادامه داد: اگر مردم رعایت نکنند ما ظرف دو تا سه روز آینده در محوطه بیمارستان هم برای بیماران جا نخواهیم داشت.

راهروی بیمارستان پُر است

محمد حیدریان، رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد نیز در این رابطه اظهار داشت: در این بیمارستان هم اکنون بیماران کرونایی در ۲۰۰ تخت بیمارستان بستری هستند.

وی عنوان کرد: اورژانس بیمارستان هم پُر است و حدود ۷۰ تا ۸۰ بیمار کرونایی در اورژانس بستری هستند.

رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد گفت: راهروی بیمارستان پُر است، روی صندلی، برانکارد و… بیمار کرونایی نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha