جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: هرمزگان با توجه به معادن و ظرفیت های موجود آمار بیکاری بسیار بالایی دارد؛ دولت سهمیه اشتغال جوانان هرمزگانی را مشخص کند تا وضعیت بیکاران استان سامان یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، شامگاه سه شنبه ١٩ مرداد ماه در دیدار با علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان فنی حرفه ای کشور اظهار کرد: استان هرمزگان از نظر شرایط فنی و حرفه ای در وضعیت مطلوبی  نیست.


وی با تاکید بر اینکه در حوزه صنایع دستی زمانی استان هرمزگان، صنایع کشورهای همسایه را تامین می کرد،  افزود: اگر تمام صنایع فعال در استان بیکاران را جذب کنند باز هم کفاف نمی دهد و همچنان آمار بیکاری بالا است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: بخش مهارت افزایی باید هم سو با ظرفیت محلی استان باشد؛ بیش از ٦٠درصد تبادل کالا در کشور در هرمزگان انجام می شود، ولی همچنان سرآمد آمار بیکاری هستیم.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: در بخش تجارت، صادرات و واردات ما وضعیت خوبی نداریم و ظرفیت موجود پاسخگوی بیکاران استان نیست.

وی اضافه کرد: وضعیت تخصص و مهارت در استان اصلاً خوب نیست و تا کی قرار است جوانان استان فقط به عنوان نیروی خدماتی و حراستی جذب شوند، باید شرایط برای تربیت نیروی متخصص را ایجاد کنیم که نیروی متخصص بومی هم داشته باشیم.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: استان هرمزگان از نظر رتبه بندی در سال ٩٧ جایگاه سوم فقر و جایگاه چهارم بیکاری قرار گرفته است .

عبادی زاده با تاکید بر اینکه کشاورزی در استان باید سامان یابد، گفت: ما هر ساله شاهد از بین رفتن یک محصول کشاورزی در استان هستیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: هرمزگان با توجه به معادن و ظرفیت های موجود آمار بیکاری بسیار بالایی دارد؛ دولت باید سهمیه اشتغال جوانان هرمزگانی را مشخص کند تا وضعیت بیکاران استان سامان یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha