دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با طرح این سؤال که چرا عملکرد ادارات باید به گونه‌ای باشد که باعث سلب اعتماد عمومی شود، گفت: با تشکیل شورای امر به معروف در ادارات البته با عملکرد صحیح، می‌توان انتظار داشت بسیاری از مشکلات برطرف شود و کمتر شاهد ناراحتی مردم و ارباب رجوع در دستگاه‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، با بیان اینکه مردم از نحوه عملکرد برخی از ادارات گلایه‌مند هستند، اظهار داشت: یکی از دلایل گلایه‌مندی مردم از ادارات، در جدی گرفته نشدن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و ضعف در شورای امر به معروف در آن مجموعه‌ها است.

وی، استفاده شخصی از خودروهای دولتی، ترک محل خدمت به صورتی که برای مراجعه کنندگان مشکل ایجاد شود، برخورد بد با ارباب رجوع و سهل انگاری در انجام وظیفه را مهم‌ترین مشکلات احصا شده در ادارات عنوان کرد و گفت: ستاد باید نسبت به فعال کردن و سپس نظارت بر نحو عملکرد شورای امر به معروف در ادارات اقدام جدی و فوری داشته باشد.

امام جمعه همدان افزود: سامانه‌های مختلفی برای ثبت تخلفات اداری وجود دارد، اما لازم است در کنار این سامانه‌ها و با استفاده از ستاد امر به معروف و ظرفیت‌های مردمی، نظارت بیشتری بر مدیران در دستگاه‌ها اعمال شود، البته با دستورالعمل های خاص هر اداره.

وی با طرح این سؤال که چرا عملکرد ادارات باید به گونه‌ای باشد که باعث سلب اعتماد عمومی شود، خاطر نشان کرد: با تشکیل شورای امر به معروف در ادارات البته با عملکرد صحیح، می‌توان انتظار داشت بسیاری از مشکلات برطرف شود و کمتر شاهد ناراحتی مردم و ارباب رجوع در دستگاه‌ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به شعار هفته امر به معروف نیز اشاره کرد و یادآور شد: "مردم مطالبه‌گر و مسئولان پاسخ‌گو" شعار امسال امر به معروف است، شعاری که باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای ترویج آن در جامعه تلاش کرد.

وی در پایان با گلایه از عدم حضور مدیران در جلسات ستاد اظهار داشت: بنابر قانون مدیر و بالاترین مقام هر دستگاه باید شخصا در جلسات ستاد حضور پیدا کند، موضوعی که امیدواریم در آینده مورد توجه قرار گیرد، که نشان دهنده توجه شخص مدیر به این فریضه الهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha