جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 972826
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
مطالبه گران

حوزه/ مسئول شناسایی برنامه اطلاعات مردمی قرارگاه بقیة الله(عج)، از راه اندازی مجمع استانی مطالبه گران در سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آرش اشتری‬، عصر امروز در نشست آغاز بکار مجمع مطالبه گران استان سمنان در فرهنگسرای کومش، از راه اندازی این مجمع  خبر داد و گفت: آموزش و جبهه سازی، اقدامات عمومی و عضوگیری و همچنین نشست با مسئولان رأی‌گیری برای انتخاب اعضای مجمع از اقداماتی است که در سطح استان انجام خواهد شد.

مسئول شناسایی برنامه اطلاعات مردمی قرارگاه بقیة الله (عج)  ادامه داد: مجمع مطالبه گران استان سمنان مسئولان را دعوت و مطالبات مردم را از آنها بیان خواهد کرد.

وی درباره ضرورت مطالبه‌گری، با اشاره به اهمیت قیام عاشورا در راستای امر به معروف و نهی از منکر، افزود: امام حسین (ع) قیام کربلا را بر پایه امر به معروف و نهی از منکر دانستند و ابعاد بزرگ این حادثه نشان دهنده اهمیت فریضه بزرگ امر به معروف است اما امروز دیدگاه مردم نسبت به این فریضه چه سمت و سویی دارد؟ نخستین موضوعی که در ذهن مردم از امر به معروف متبادر می‌شود تذکر به شخصی است که لباس مناسبی در خیابان ندارد، در حالی که این فریضه مقدس ابعاد کلان اصلاح‌گری در جامعه دارد و در واقع مجمع مطالبه گران به دنبال بازگرداندن چنین جایگاهی است.

اشتری با بیان اینکه امر به معروف ترتیبی دارد و لذا اولویت با اصلاح مسئولان محسوب می‌شود، ابراز کرد: افرادی که مطالبه گری می‌کنند واقعاً حقیقت کار امر به معروف و جهاد را صورت می‌دهند و اولویت ترین کاری که امروز در کشورمان نیاز است را صورت می‌دهند که از این منظر رسالت شأن دارای ارزش بسیاری است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه حرکت‌های مردمی با محوریت جوانان را با ارزش دانستند و بلافاصله پس از آن، در جمع دانشجویان سخنرانی مفصلی داشتند و مبانی عملیاتی گام دوم را تبیین فرمودند، لذا بعد از صدور این بیانیه بود که مقوله جریان‌های عدالت خواهی و مطالبه گری وارد فاز جدی تری شد.

مسئول شناسایی برنامه اطلاعات مردمی قرارگاه بقیة الله (عج) با بیان اینکه در این برهه زمانی بود که فراخوان‌هایی برای جذب افرادی که می‌توانند فرایند ورود جوانان (هم متعهد و هم متخصص) به دولت را فراهم آوردند، صادر شد، بیان داشت: پیشنهادات بسیاری در این زمینه انجام شد که در نهایت پس از بیانیه گام دوم به ۹ کارگروه رسیدیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار تشکیل آن شدند تا منجر به تشکیل دولت جوان حزب الهی شود.

اشتری اظهار کرد یکی از کارگروه‌های مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی کارگروه اطلاعات مردمی بود یعنی افرادی باشند که اگر اتفاقی رخ می‌دهد نسبت به آن بی تفاوت نبوده و آن را اعلام کنند و این در واقع نخستین پایه‌های برنامه اطلاعات مردمی، مطالبه گری و مجمع‌های فساد ستیزی بود که امروز در استان سمنان نیز شاهد هستیم که مجمع آن در حال تشکیل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha