جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم عزاداری امام حسین (ع) در کشور گینه

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: حقیقتاً عاشورای حسینی مهم ترین و تأثیرگذارترین واقعه در کل تاریخ بشریت است.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش به همه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) ابراز داشت: قبل از هر چیز باید بدانیم که عاشورا و کربلا یک واقعه صرفاً تاریخی در یک محدوده جغرافیایی نیست بلکه فراتر از زمان و مکان، موضوعی است که گستره ی آن به پهنای جغرافیای زمین و تاریخ بشر می بایست مورد توجه و تحلیل قرار گیرد.

وی افزود: حقیقت آن است که هیچ حادثه و واقعه ای، به اندازه جریان عاشورا در کل تاریخ بشریت، تأثیرگذار و الهام بخش نبوده است و هر چه زمان می گذرد، انسان بیشتر به عمق این قضیه پی می برد و از این روست که امام راحل فرمود ما هر چه داریم از محرم و صفر است.

وی گفت: عاشورا و محرم مکتبی است که همواره زنده بوده و زندگانی خواهد بخشید، کما این که در طول تاریخ، بسیاری از نهضت ها و تحرکات بشری، به طور مستقیم و یا غیرمستقیم از عاشورای حسینی الهام گرفته است و لذا باید ابعاد مهم نهضت سرخ حسینی برای همه مردم جهان به درستی تبیین و تشریح شود.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: هر کس که حسینی است و از مرام و سبک زندگی سیدالشهدا(ع) پیروی می کند، باید دارای روحیه و منش عدالت گستر، حق طلب و ضدظلم باشد، همچنان که امام خمینی(ره) در آن بیان معروف فرمودند که تکلیف همه ما را سیدالشهدا(ع) مشخص کرده است و هر کسی که اعتقاد و باور به این دستگاه مقدس دارد باید راه و روش زندگش اش چنین باشد.

وی گفت: آن چه وظیفه ماست این که در این جریان بدانیم که در کجای تاریخ قرار داریم و این که آیا به راستی حسینی هستیم و یا این که خدای ناکرده در جبهه مقابل ایستاده ایم؛ در واقع مهم تر از عزاداری و سوگواری بر امام حسین علیه السلام ، بصیرت افزایی و فهم در این مباحث است چرا که راه سعادت ما حسینی شدن و حسینی ماندن در این دنیاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha