شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عکس

حوزه / نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که یاران امام حسین (ع) الگوهای رفتاری کاملی برای جامعه اند، گفت: بررسی سیره حسین بن علی(ع) و تک تک یاران کربلا می تواند سرمشق و سرلوحه زندگی بشر امروز باشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در مراسم سوگواری روز هشتم ماه محرم که در مسجد حجتی تاکستان برگزار شد،گفت:  کربلا تجسم حقیقتی از حضور و آرمان یکپارچه مومنینی بود که از هر طیف و سن از پیرمرد نود ساله تا طفل شیرخوار در آن حضور داشته و علیه دشمنان مبارزه کردند.

امام جمعه تاکستان عنوان کرد:  در رفتارهایی که اصحاب حضرت امام حسین(ع) از خود بروز داده اند، آیات الهی تفسیر شده و آموزه های قرآنی و دینی در این سیر رفتاری  مشهود است.

وی اظهار کرد: واقعه عاشورا یک حادثه نبود، بلکه سیدالشهدا(ص) و یارانش با آگاهی کامل به سوی آن حرکت کردند؛  این رویکرد حضرت و یارانش مفهوم حقیقی از معنای زندگی را تداعی می کند، یعنی زندگی در هر حالتی برای امام حسین(ع) و یارانش دارای مفهوم و رضایت بخش بوده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که یاران امام حسین (ع) الگوهای رفتاری کاملی برای جامعه اند، گفت: بررسی سیره حسین بن علی(ع) و تک تک یاران کربلا می تواند سرمشق و سرلوحه زندگی بشر امروز باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha