شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خدری

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه مکتب حسینی ایستادگی در مقابل ظلم را به ما می‌آموزد ابراز داشت: مکتب امام حسین(ع)، ضد ظلم، ضد دروغ و ضد حرام خواری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی، در مسجد سیدالشهدا(ع) بوشهر، زیارت عاشورا را یکی از مهمترین محتواها دانست و اظهار داشت: بزرگان ما تاکیدات زیادی بر خواندن و فهمیدن زیارت عاشورا داشتند که این نشان از اهمیت آن دارد.

امام جمعه چغادک استان بوشهر افزود: شاید انسان روزانه زیارت عاشورا بخواند، اما به معانی آن توجه چندانی نکند، هرچند که خوب است، اما تاثیر حقیقی زیارت عاشورا وقتی حاصل می شود که انسان دقت کند و معانی الفاظ آن را بداند و جان خود را سیراب کند.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله العظمی بهجت(ره) تاکیدات زیاد و مستمر بر خواندن زیارت عاشورا داشتند، چراکه زیارت تاثیرات معنوی زیادی بر فرد دارد.

حجت الاسلام خدری، زیارت عاشورا را حدیث قدسی دانست و گفت: چندین کتاب مفصل پیرامون زیارت عاشورا نوشته شده است تا جایی که در برخی کتب هزار و 800 صفحه شرح برای آن نوشته شده است.

وی با اشاره به معنای برخی واژه ها در زیارت عاشورا، گفت: سلام یکی از واژه های استفاده شده در این زیارت است که این واژه یکی از اسامی خداوند است و در زندگی روزمره امروزه ما بسیار کاربرد دارد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: در زیارت عاشورا وقتی سلام می کنیم یعنی من مکتب امام حسین(ع) را پذیرفته ام که به آن عمل کنم؛ مکتب حسین(ع) ضد دروغ است و اگر به آن خوب عمل کنیم شکوفایی دنیا و آخرت را برای ما در پی دارد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه مکتب حسینی ایستادگی در مقابل ظلم را به ما می‌آموزد، ابراز داشت: مکتب امام حسین(ع)، ضد ظلم، ضد دروغ و ضد حرام خواری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha