شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/تاسوعای حسینی در بیت مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره)

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان این که قیام عاشورا تا قیامت باید بالنده بماند، گفت: معرفت، بصیرت و وفاداری یاران امام حسین(ع) در شب عاشورا نمایان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نظری منفرد در عزاداری عصر تاسوعای سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) که در دفتر مرحوم آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: کربلا آیین تمام‌نمای دین‌داری و معرفت است به طوری که اعتقاد به توحید و معاد را در کربلا انسان به‌وضوح می‌بیند.

معرفت، و وفاداری یاران امام حسین (ع) در شب عاشورا نمایان شد

وی ادامه داد: این قیام تا قیامت باید بالنده بماند و مسیر روشنی که امام حسین (ع) تبیین کرد ادامه یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد تاکید کرد: یکی از اموری که قران هم تاکید ویژه‌ای دارد وفای به پیمان است و این وفاداری در کربلا موج می‌زند.

وی به شب عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: در شب عاشورا یاران باوفای امام حسین (ع) اظهار وفاداری کردند، آن ها بعد از اینکه سالار شهیدان فرمودند، هرکسی می‌خواهد از ما جدا شود در جواب عده‌ای گفتند: ما شما را رها نمی‌کنیم، برخی از اصحاب نیز گفتند که ما در خدمت شما هستیم و علاوه بر این برخی از اصحاب نیز بیان داشتند که اگر قرار بود که ما همیشه در دنیا بمانیم و خالق جاویدان باشیم باز در کنار شما می‌مانیم و به شهادت می‌رسیم.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در این میان اولین کسی که اعلام وفاداری کرد حضرت عباس (ع) بود که در عمل نیز آن را نشان داد.

وی در ادامه به آیه ۲۳ سوره احزاب اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در این آیه می‌فرمایند: برخی از آن مؤمنان، بزرگ‌مردانی هستند که به عهد و پیمانی که باخدا بستند کاملاً وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گزاردند(مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا).

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد افزود: امام حسین (ع) در روز عاشورا این آیه را بر سر بالین شهدا قرائت می‌فرمودند که نشان‌دهنده وفای عهدی بود که این شهدا به مولا و امام خود داشتند.

وی با بیان این که روز تاسوعا را به‌نوعی روز قمر بنی‌هاشم می‌نامند، گفت: حضرت عباس (ع) جز آخرین شهدای کربلا بودند که گذشت، ایثار، وفای به عهد، شجاعت و ولایت‌پذیری خود را در میدان عمل نشان دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد به تعبد و دین‌داری امام سوم شیعیان اشاره کرد و افزود: بندگی و تعبد سیدالشهدا در دعای عرفه امام حسین (ع) متجلی می‌شود، در واقع در کنار ایثار، فداکاری و شجاعت این امام همام تعبد ایشان در حد بسیار بالایی بود که یک الگوی کامل برای مؤمنان و شیعیان می‌باشد.

معرفت، و وفاداری یاران امام حسین (ع) در شب عاشورا نمایان شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha