یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیین چهارپایه خوانی در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ همزمان با روز عاشورای حسینی، شهر مقدس قم- این آشیانه اهل بیت(ع) - غرق در ماتم و عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در واپسین روز از دهه نخست محرم و در اوج عزاداری و سوگواری محبین و شیفتگان حضرت خون خدا، شهر قم در سوگ و عزای سیدالاحرار عالم است.

علاوه بر حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران که مراسم روضه خوانی و به خصوص مقتل خوانی در آن ها در حال برگزاری است، در بسیاری از بیوت علما و مراجع عظام تقلید، همچنین تکایا و حسینیه ها و مساجد شهر قم، مراسم عزای حسینی برپاست.

البته با توجه به شیوع مجدد کرونا، مراسم های عزاداری چه در حرم مطهر و چه در بیوت مراجع و نیز امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد و حسینیه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و عزاداران حسینی بار دیگر نشان دادند که در رعایت مسایل بهداشتی، الگو و سرآمد هستند.

علاوه بر این ها، همچون سنوات گذشته، نماز ظهر عاشورا نیز به تأسی و به یاد نماز ظهر عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران مظلومش در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و مساجد و حسینیه ها برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha