شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نکونام
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تشریح ۶ وظیفه عمومی صیانت از مکتب عاشورا، راه رسیدن به سعادت و رستگاری را سوار شدن بر کشتی نجات حسین(ع) و در رکاب اهل بیت(ع) بودن عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امروز در پیام روز جمعه با آرزوی قبولی عزاداری‌ عاشقان و محبان اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: اجحاف است که عاشورا در بازگویی وقایعی که در سال ۶۱ هجری اتفاق افتاد، خلاصه شود، البته این خود بخش بزرگی از وظیفه همه قبال این واقعه است، اما واقعیت آن است که در حفظ ارکان عاشورا وظایفی بر عهده همگان بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اولین رکن و وظیفه، همین مجالس و محافل عزاست و باید با سخنرانی‌های عالمانه، نهضت عاشورا و نیز روضه و نوحه و ... همراه باشد که به‌خوبی در هیئت‌های و محافل اجرا می‌شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه رکن دوم پاسداشت نهضت عاشورا، نشر صحیح واقعه کربلاست، خاطرنشان کرد: باید مراقبت همگانی داشته باشیم که واقعه کربلا به‌ درستی و صحت نشر یابد و نگذاریم هر کسی مدعی محبت این امام بوده دچار تحریف و ضعف و پوچی محتوا شود.

نکونام بیان کرد: وظیفه سوم درک و باور عمقیق به این‌ حقیقت است که در عالم یک کشتی نجات بیشتر وجود ندارد، این کشتی در دریای طوفانی عالم هستی به ساحل نجات می‌رسد که همان کشتی اهل‌بیت(ع) و کشتی حسین(ع) است، بنابراین اگر کسی در این عالم بخواهد به رستگاری و سعادت ابدی در این عالم برسد، تنها باید در رکاب اهل‌بیت عصمت و طهارت باشد و در رکاب حسین(ع) باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به رکن و وظیفه چهارم تصریح کرد: همه دلدادگان حسینی باید تلاش کنند که جریان عاشورا یک جریان سیال باشد، واقعه کربلا همچون سیلی خروشان و همیشه روان هدایتگر انسان است و ما باید تلاش کنیم این جریان سیال مدام و مستمر استمرار داشته باشد؛ حسین(ع) هیچ‌گاه غایب از عرصه هستی نیست، بلکه چراغ همیشه روشن و راهنمای همه جوامع بشری است

نکونام ادامه داد: رکن پنجم این است که بدانیم روح قیام حسینی توحید است. آزادگی و حریتی که در کربلا برجسته می‌شود باید با نگاه توحیدی و خدامحوری شکل بگیرد، البته آزادگان عالم از مکتب اباعبدالله(ع) درس می‌گیرند. در مکتب عاشورا سخن اول و آخر همان است که حضرت در سخن اولشان در مدینه و سخن آخرشان در کربلا بیان کردند که همان برای خدا حرکت کردن و به سوی خدا رفتن و برای حاکمیت دین خدا قیام و همه چیز را فدا کردن است، این روح نهضت اباعبدالله است و آزادگان عالم و مبارزان بشری درس حریت و آزادی و سازش‌ناپذیری با ظالم را از آن حضرت فرا می‌گیرند.

وی در مورد رکن ششم گفت: باید بدانیم که مکتب حسینی عرصه‌ جهاد و مسابقه است و این نگاه را در خودمان تقویت کنیم تا در این مسابقه خوب شرکت کنیم، هر کسی که بتواند با معرفت و جهاد بیشتر، خود را به اباعبدالله(ع) نزدیک‌تر کند به کمال نزدیک‌تر شده‌ است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کربلای امروز عرصه مقاومت است، اظهار داشت: در سبک زندگی حسینی امروز با همان خطری مواجه هستیم که مردم آن زمان مواجه بودند؛ در آن روزگار، رسانه‌های معاویه و بنی‌امیه خطر رسانه‌ای ایجاد می‌کردند یعنی ابزار رسانه آن زمان اعم از منابر و مساجد و نمازهای جمعه را برای جعل حدیث به نفع بنی‌امیه به کار گرفته بودند. امروز نیز همین خطر نسل کنونی را تهدید می‌کند؛ رسانه‌های استکباری امروز با ابزار بسیار مدرن و جدید در تلاش هستند تا اولاً عزاداری‌ها را تهی کنند و ثانیاً مسلمانان را به عزاداری صوری مشغول کنند و اصل اسلام و نظام جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه را یک مجموعه تندرو و افراطی معرفی کنند و مانع رشد بشری به‌حساب آورند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به شرایط سخت کرونایی، اظهار کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید آرایش دفاعی مناسب بگیریم و دستورالعمل‌های بهداشتی جدی‌تر گرفته شود، روحیه تعاون و دستگیری از یکدیگر به ویژه آسیب‌دیدگان کرونا باید فزونی یابد، همکاری با کادر درمان و تقویت و روحیه بخشیدن به آن‌ها باید بیشتر بشود، واکسن جدی گرفته شود.

نکونام بیان کرد: طرح شهید سلیمانی و بیماریابی خانه به خانه با کمک بسیج شروع شده است و مصلی‌ها و اماکن عمومی هر کمکی که می‌توانند باید داشته باشند، همچنین مصلای بزرگ شهرکرد نیز به زودی به محل تزریق واکسن تبدیل می‌شود.

وی با تشکر ویژه از کادر درمان، گفت: بنده بازدیدی از بیمارستان صحرایی شهرکرد داشتم و این مرکز برای کمک به کادر درمان انجام وظیفه می‌کند، شبیه همین بیمارستان در فارسان نیز ایجاد شده است و شاهد زحمات و تلاش‌های جدی کادر درمان هستیم که از همین جا به آن‌ها خدا قوت و خسته نباشید می‌گوییم و برایشان آرزوی توفیق بیشتر داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha