شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسجد

حوزه/ امام جمعه شهرستان کوار گفت: در ایام شیوع کرونا نه تنها مساجد تعطیل نشد، بلکه نهضت های همدلی و کمک مومنانه با قوت بیشتری در مساجد تداوم داشته است، از این رو در هر مسجد می توان یک حوزه نیکوکاری تشکیل داد که در زمینه فقر زدایی نقش و سهمی اثر گذار داشته باشد.

حجت الاسلام مجید گشول در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به جایگاه و نقش مساجد اظهار کرد: جایگاه مساجد در ترویج تبلیغ دین اسلام و تاثیر اجتماعی نقش ممتازی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تاثر تبلیغ چهره به چهره و ارتباط مستقیم با مردم از هر رسانه دیگر نیرومند تر است، اضافه کرد: هنگامی امام جماعت فرد مورد اعتماد مردم قرار می گیرد قطعا در تبیین احکام، معارف الهی و آموزه های دینی نقش بسزایی را دارا است.

حجت الاسلام گشول تصریح کرد: بسیاری از معارف اسلامی و اجکام الهی را مردم در مسجد می آموزند، گذشته از جایگاه عالم و امام جماعات، فضاسازی های فرهنگی در مسجد و اجرای برنامه های فرهنگی مفید به گسترش فرهنگ اسلامی و شیعی کمک می کند.

وی در پاسخ به این سؤال که مساجد در موضوعات مختلف نظیر مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی چه فعالیت هایی دارند؟ عنوان کرد: مساجد در زمینه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می توانند نقش پر رنگی داشته باشند؛ با دعوت از کارشناسان و سخنرانی های کوتاه می توان بصیرت افزایی سیاسی کرد، همچنین وجود کارگروه های فرهنگی و برگزاری نشست ها با موضوعات سیاسی و اجتماعی به آگاهی مردم بسیار کمک می کند.

امام جمعه کوار، بیشترین شهدای دفاع مقدس را از افرادی برشمرد که در مسجد پرورش یافته بودند، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب نقش مساجد در دفاع مقدس، حوادث طبیعی و بسیج عمومی بسیار پررنگ بوده است؛ در ایام کرونا نیز رزمایش کمک های مومنانه با محوریت مساجد صورت گرفته است.

وی افزود: در ایام ابتلا و شیوع کرونا نه تنها مساجد تعطیل نشد، بلکه نهضت های همدلی و کمک مومنانه با قوت بیشتری در مساجد تداوم داشت؛ در هر مسجد می توان یک حوزه نیکوکاری تشکیل داد که در زمینه فقر زدایی نقش و سهمی اثر گذار داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha