جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در صورتی که تغییر و تحول براساس توانمندی و پاک دستی صورت گیرد، قطار توسعه فرهنگی و اقتصادی حرکت خواهد کرد و در غیر این صورت اگر روابط بر ضوابط حاکم شد، دولت و ملت متضرر می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، در خطبه های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد بیان کرد: ما با ۲ دسته از انسان ها و رویدادها روبرو هستیم، افرادی که پرچمدار حق بودند و افرادی که در جهت تثبیت باطل تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه افرادی با تلاش در جهت اشاعه دین اسلام و خدمات عام المنفعه تلاش بسیار کردند، افزود: امروز از آثار همه این بزرگان در حوزه های علمیه، مراکز پژوهشی و تربیت و موسسات علمی و دانشگاه ها آثار مورد استفاده مراجع بزرگ تقلید دارند و افردی مانند شیخ طوسی و آیت الله مرعشی نجفی، امام موسی صدر عزت و شرافت را برای اسلام و مسلمانان به ارمغان آوردند.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر به وسیله منافقین بدکردار به درجه رفیع شهادت رسیدند و اگرچه مدت کوتاهی در مسند خدمت رسانی بودند اما از ابتدای فعالیت خود به دنبال حاکمیت به شکل نبوی و علوی بودند.

وی افزود: برقراری عدالت اجتماعی در سرلوحه امور آنان بود و خود را وقف مردم کردند و مردمی زندگی کردند و زندگی آنان قبل از مسوولیت و بعد از مسوولیت تفاوتی نداشت و نامشان به عنوان خدمتگزاران صادق برای همیشه جاودان شد.

امام جمعه خرم آباد اظهار کرد: کسانی که در جایگاه خدمت رسانی به مردم هستند باید رفتار و کردار این دو شهید را مطالعه و بررسی کنند و خود را ملتزم بدانند که عملشان به گونه ای باشد که موجب خشنودی پروردگار و رضایت مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگر از خطبه های این هفته بیان کرد: دولت سیزدهم روز چهارشنبه هفته گذشته برای ۱۸ وزیر رای اعتماد گرفت و اکنون با اعتماد رهبری معظم انقلاب اسلامی کار خود را جهادی با قوت و قدرت آغاز کرده اند.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری بر زمین مانده است و رئیس جمهوری و هیئت دولت در آزمون خطیری قرار دارند و با آمدن دولت جدید و تغییرات در سطوح و لایه های بالا و پایین رخ خواهد داد، اگر در راستای تبدیل به احسن باشد رشد، توسعه فرهنگی و اقتصادی را در برخواهد داشت و نفعش به مردم می رسد.

وی اظهار کرد: در صورتی که تغییر و تحول براساس توانمندی و پاک دستی صورت گیرد، قطار توسعه فرهنگی و اقتصادی حرکت خواهد کرد و در غیر این صورت اگر روابط بر ضوابط حاکم شد، دولت و ملت متضرر می شوند.

وی ادامه داد: خط قرمز  قوه مجریه و قضائیه مبارزه با فساد و مفسد است و قانون شکنی در هر منصبی مورد سؤال و برخورد قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: این روزها ویروس کرونا کشور و استان ما را در برگرفته است و روزانه شاهد از دست دادن عزیزانی هستیم که بسیار اندوه‌بار و تاسف بار است. باید زنجیره این ویروس را با رعایت همگان و واکسیناسیون قطع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha