یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم مهریز

حوزه/کارشناس مذهبی گفت: بسیاری از سیاه نمایی ها و تلقین بیزاری از دین و مملکت و روی گردانی از سبک زندگی ایرانی اسلامی بین مردم به ویژه جوانان به وسیله اتاق فکرهای دشمنان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در یزد، حجت الاسلام مهدی دادآفرین، شب گذشته در سومین شب متوالی مراسم سوگواری دهه دوم محرم، در جمع عزاداران حسینی شهرستان مهریز  در حسینیه شهدای گمنام اظهار داشت: نگاه دین به زندگی بشر، نگاهی اجتماعی است و قرآن نیز مخاطبان را که تمام بشریت در تمام زمان ها و مکان ها است، با فعل جمع مورد خطاب قرار می دهد«اقیموالصلوه»، یعنی نماز را برپا دارید.

مدیر مؤسسه امیر بیان یزد، اجتماع قلوب و همدلی را برگ برنده مسلمین دانست و افزود: اهمیت اجتماع و همدلی تا جایی است که امیرمؤمنان، حضرت علی علیه السلام می فرمایند«یدالله مع الجماعه» وقتی همدل و متحد باشید درهای رحمت پروردگار نیز گشوده خواهد شد. 

وی افزود: بسیاری از شایعات، شبهات دینی و اعتقادی، ناامیدی و شکاف بین مردم جامعه را پمپاژ  می کنند که امروزه بیشترین اثرات آن را در جامعه شاهد هستیم.

کارشناس مذهبی ادامه داد: فضای مجازی بی در و پیکر  مبدل به روزنه و نفوذ دشمن شده است و در این خباثت ها رد پای انگلیس مشهود است. 

رویگردانی از سبک زندگی ایرانی از اتاق های فکر دشمنان بیرون می آید

دادآفرین، شیوه های تفرقه اندازی دشمنان اسلام و قرآن را برشمرد و بیان کرد: بسیاری از سیاه نمایی ها و تلقین بیزاری از دین و مملکت و روی گردانی از سبک زندگی ایرانی اسلامی بین مردم به ویژه جوانان به وسیله اتاق فکرهای دشمنان تولید شده است.

وی تصریح کرد: دشمن می داند که رمز موفقیت و پیروزی ما همدلی و اتحاد است؛ بنابراین به هر توطئه ای چنگ می زند تا جامعه ایران در فضایی دور از همدلی و صمیمیت دست و پا بزند. 

این استاد حوزه، شرط پیروزی و عبور از گردنه های مخاطره آمیز را همدلی و اجتماع دل ها دانست و عنوان کرد: در مقابل همدلی، خودپسندی و تک روی قرار دارد.

 دادآفرین اظهار کرد: سبک زندگی غربی، اومانیسم و خودمحوری را ترویج می کند که در آن مردم با یکدیگر بیگانه اند و هر فرد تنها به فکر نیازهای خود است و در لاک خود زندگی کردن و انزوا را به صمیمت و اجتماع دل ها ترجیح می دهد، به همین علت، غربی ها اسلحه حمل می کنند و به راحتی بر روی مردم اسلحه می کشند. 

وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی دشمن علیه اجتماع قلوب و همدلی مردم، خاطرنشان کرد: همدلی مایه استحکام جامعه است و خدا در قرآن می فرماید «وتواصوا بالحق و تواصوا بالصبر»،یعنی یکدیگر را به انجام کارهای خیر و خداپسندانه و صبر بر مصائب دعوت کنید.

ضرورت احیای همدلی ها در ایام کرونا

استاد حوزه خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم این انزوا و فردگرایی که به ویژه در ایام کرونا بروز پیدا کرد کمرنگ شود و برای ظهور امام زمان(عج)، همدلی ها دوباره احیا شود. 

دادآفرین ادامه داد: با این حال، در ایام شیوع این ویروس منحوس، اجرای طرح شهید سلیمانی و کمک های مؤمنانه، شاهد اوج اجتماع قلوب بین مردم بودیم و امیدواریم این صمیمیت و خیراندیشی به بخش های دیگر جامعه سرایت پیدا کند و همدلی ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه همدلی یکی از رازهای پیروزی و اتحاد رزمندگان جنگ تحمیلی بود، اظهار کرد: در کتاب «جزیره ماهی» به روایت های تکان دهنده ای از وضعیت اسرای ایرانی روبرو می شویم که در شرایط سخت و طاقت فرسا، آنها همدلی و صمیمت خود را حفظ کردند و مایه تعجب بعثی ها و نیروهای صلیب سرخ شدند و این همدلی ثمره صبر بر مصائب بود؛ چیزی که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن احتیاج داریم.   

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha