سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مهارت های زندگی

حوزه/ استاد و مشاوره حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: رفتار و گفتار صحیح که از اخلاق سرچشمه گرفته باشد، محبت همسر و فرزند را جلب می کند و این بزرگترین پشتوانه زندگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، اشرف جهانشاهی، استاد و مشاور مرکز مشاوره حیات طیبه استان اصفهان در کارگاه برخط مهارت های همسرداری با عنوان گام های خوشبختی، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) نائین با اشاره به اینکه پایه و اساس اجتماع بشری ازدواج و تشکیل خانواده است، گفت: زن و شوهر به تنهایی ناقص و هر کدام تکمیل کننده دیگری هستند و با سنت حسنه ازدواج زن و شوهر در کنار یکدیگر تکمیل می شوند و به آرامش و سکینه دست پیدا می کنند.

وی از عوامل موثر موفقیت در زندگی را کسب مهارت های زندگی معرفی کرد و گفت: کم توجهی به مهارتهای زندگی وعدم آموزش آن، سبب آسیب جدی به زندگی زوجین شده و برعکس آموزش مستمر و جدی گرفتن آن تضمین کننده و باعث سلامت زندگی مشترک می باشد.

جهانشاهی همچنین اشاره ای به نقش اخلاق در زندگی زوجین کرد و افزود: برای داشتن زندگی موفق اخلاق باید محور زندگی باشد، روح زندگی مبنایش برمحبت، آرامش، مهربانی، خوش اخلاقی و رضایت از زندگی است.

مشاور خانواده با اشاره به اینکه بسیاری از زندگی هایی که به لبه پرتگاه می رسند و دچار بحران می شوند با اخلاق به حالت طبیعی باز می گردند، گفت:در بسیاری از خانواده ها به واسطه اخلاق از خیانت همسران به همدیگر جلوگیری شده است.

وی گفت: رفتار و گفتار صحیح که از اخلاق سرچشمه گرفته باشد، محبت همسر و فرزند را جلب می کند و این بزرگترین پشتوانه زندگی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha