پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: ارتحال این عالم ملکوتی یک ضایعه بزرگ برای جهان اسلام است. ایشان یکی از چهار عالم برجسته نجف اشرف بود و پیروانشان در سراسر جهان حضور دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان از ارتحال حضرت آیت الله العظمی سید محمد سعید الحکیم، مدرس بزرگ حوزه علمیه نجف اشرف و از مراجع برجسته تقلید در عراق ابراز تاسف و اندوه عمیق کرد و گفت: ارتحال این عالم ملکوتی یک ضایعه بزرگ برای جهان اسلام است. ایشان یکی از چهار مقام برجسته نجف اشرف بود و پیروانش در سراسر جهان حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ساجد نقوی به نمایندگی از مردم پاکستان از صمیم قلب با خاندان حکیم ابراز همدردی کرد و به خانواده آیت الله حکیم و دوست داران آن مرحوم تسلیت گفت.

وی در ادامه گفت: حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم آثار زیادی دارد که مورد توجه ویژه محافل دانشمندان قرار گرفته است. ایشان در بنیاد الحکمه، در سراسر جهان فعالیت های زیادی انجام داده است و همچنین به سیل زدگان پاکستانی در سال ۲۰۲۰ و قبل از آن کمک کرده و انواع مختلفی از بسته های امدادی و افراد ذی نفع را برای بازسازی خانه های شان در زمان بسیار دشواری ارائه داد.

وی افزود: حضرت آیت الله حکیم از دوران جوانی در تدریس و تالیف مشهور بوده است. وی عمر خود را در راه تعلیم و تربیت شاگردان صرف کرد تا شاگردان وی بیاموزند و توانایی های علمی آنان افزایش یابد. شاگردان ایشان به سطح دانش بالاتری رسیده اند و در مکان های مختلف جهان خدمات علمی انجام می دهند.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن، این مرجع تقلید عراق نگران تربیت اخلاقی شاگردان بود و به آنان توصیه می کرد که تقوا پیشه کنند و تألیف، نگارش و تحقیق ایشان در رشد و توسعه حوزه علمیه نجف نقش بسزایی داشته است.

وی در پایان بار دیگر به خانواده های داغدیده، فرزندان که از علمای بزرگ شمرده می شوند از جمله حجت الاسلام سید حسین حکیم و حجت الاسلام سید ریاض حکیم و به ارادتمندان ایشان تسلیت گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha