جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ستاد اقامه نماز همدان

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به اینکه توسعه علمی در جامعه بین نسل جدید و والدین فاصله ایجاد کرده است، گفت: یکی از مسائلی که در رابطه با نماز باید به صورت ویژه به آن پرداخت، مسئله جذب کودکان و نوجوانان به نماز و قرآن است که برای موفقیت در این راه و ایجاد ارتباط با نسل جدید، می توان مجموعه‌های جوان را در تدوین و تنظیم سند اقامه نماز مشارکت دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه شورای اقامه نماز استان همدان با اشاره به اهمیت تدوین سند نماز در استان، اظهار داشت: از آنجایی که سند ملی نماز در کشور تهیه شده،  ضروری است تا با توجه به اهمیت این مسئله، در طراحی برش استانی با استفاده از همه ظرفیت‌ها به دنبال یک سند جامع حرکت کنیم. 

وی افزود: یکی از مهم‌ترین فواید تدوین سند جامع اقامه نماز، ضابطه مند شدن اقدامات و قابل ارزیابی بودن عملکردها خواهد بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در طراحی سند باید از ظرفیت کارشناسان آموزش و پرورش به جهت دارا بودن مخاطبان گسترده استفاده شود، گفت: به جهت شتاب گرفتن فرایند طراحی و تدوین سند باید به نحو احسن از تخصص کارشناسان آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه علمی در جامعه بین نسل جدید و والدین فاصله ایجاد کرده است، مطرح کرد: یکی از مسائلی که در رابطه با نماز باید به صورت ویژه به آن پرداخت، مسئله جذب کودکان و نوجوانان به نماز و قرآن است که برای موفقیت در این راه و ایجاد ارتباط با نسل جدید، می‌توان مجموعه‌های جوان را در تدوین و تنظیم سند اقامه نماز مشارکت دهیم.

نماینده ولی فقیه در همدان، مدیر دغدغه مند را عامل موفقیت در نمازخوان شدن هر مجموعه‌ای دانست و یادآور شد: ستاد اقامه نماز باید فعالیت‌های اجرا شده در حوزه نماز در دستگاه‌های مختلف را مورد راستی آزمایی و کیفیت سنجی قرار دهد و با ارزیابی به موقع، نقاط قوت و ضعف کار را تشخیص و با استفاده از نظرات کارشناسان بهترین برنامه را برای سال‌های آتی تدوین کند.

محتوای تولید شده برای نسل جوان کارشناسی شده باشد

سید سعید شاهرخی، استاندار همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای تشویق و جذب جوانان باید از تکنولوژی‌های روز استفاده شود، اظهار داشت: محتوای تولید شده برای نسل جوان در حوزه نماز، باید کارشناسی شده و با توجه به اصول روانشناختی و تربیتی باشد.

وی افزود: از آنجایی که نوجوانان و جوانان در حال فعالیت در فضای مجازی هستند، باید با استفاده بهینه از این ظرفیت، اقدام به انتشار محتواهای دینی و معنوی در این فضا به نحوی که برای مخاطب جذاب است، کنیم.

استاندار همدان به نقش والدین و معلمان در جذب جوانان به نماز نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان و متولیان نماز در استان باید به دنبال تهیه راهکاری برای تعامل و ارتباط بیشتر بین خانواده‌ها و مدارس با دانش آموزان و جوانان باشند و از این ظرفیت نیز غافل نشوند.

وی با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری در حوزه توسعه و ترویج نماز توسط استان همدان، خاطر نشان کرد: کسب این مقام نشان دهنده دغدغه مندی متولیان و مدیران استانی و توجه آن‌ها نسبت به امر نماز است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه استان همدان باید در تولید محتوای دینی و ترویج نماز پیشتاز استان‌های کشور باشد، اظهار داشت: شاخصه‌های مهم در اجرای برنامه‌های دینی عبارتند از هدفمند بودن، اثربخشی و توجه به کیفیت که توجه به این سه اصل می‌تواند موفقیت‌های بیشتری برای استان به دست بیاورد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha